참조: Wikipedia Link
추가 Youtube Link
The blind spot monitor is a vehicle-based sensor device that detects other vehicles located to the driver’s side and rear. Warnings can be visual, audible, vibrating, or tactile.[1][2]
사각 지령 모니터는 운전자 측과 후면에있는 다른 차량을 감지하는 차량 기반 센서 장치입니다. 경고는 시각적, 청각 적, 진동적 또는 촉각적일 수 있습니다.
However, blind spot monitors are an option that may do more than monitor the sides and rear of the vehicle. They may also include "Cross Traffic Alert", "which alerts drivers backing out of a parking space when traffic is approaching from the sides."[1][3]
그러나 사각 지대 모니터는 차량의 측면과 후면을 모니터링하는 것 이상의 기능을 수행 할 수있는 옵션입니다. 또한 트래픽이 측면에서 접근 할 때 운전자가 주차 공간을 후진하는 것을 경고하는 "교차 교통 경고"를 포함 할 수 있습니다.
History
If side view mirrors are properly adjusted on a car, there is no blind spot on the sides.[3][4][5][6] This method was first revealed by George Platzer in a 1995 paper presented to the Society of Automotive Engineers,[3][4][6] but the method is frequently overlooked in driver's education classes and takes some getting used to. Calculated elimination of blind spots by trained drivers is inexpensive and obviates the need for expensive technological solutions to that problem, provided drivers take the time to set up and use their mirrors properly.[3]
사이드 뷰 미러가 차량에서 적절하게 조정되면 측면에 사각 지대가 없습니다. 이 방법은 George Platzer에 의해 1995 년 자동차 엔지니어 협회 (Society of Automotive Engineers) 지에 발표되었지만 운전자 교육 수업에서 간과되는 경우가 많았으며 익숙해 져야했습니다. 숙련 된 운전자가 사각 지대를 계산하여 제거하면 운전자가 거울을 올바르게 설치하고 사용하는 데 시간을 허비한다는 점을 감안할 때 비용이 적게 들고 그 문제에 대한 비싼 기술 솔루션의 필요성을 없앨 수 있습니다.
Platzer received a patent for his blind spot monitor, and it has been incorporated into various products associated with Ford Motor Company.[3] The blind zone mirror has been touted as "an elegant and relatively inexpensive solution" to this recognized problem.[3]
Platzer는 사각 지대 모니터에 대한 특허를 받았으며 Ford Motor Company와 관련된 다양한 제품에 통합되었습니다. 블라인드 존 미러 (blind zone mirror)는 인식 된 문제에 대해 "우아하고 비교적 저렴한 해결책"으로 선전되었습니다.
Blind Spot Warning
Volvo
BLIS is an acronym for Blind Spot Information System, a system of protection developed by Volvo. Volvo's previous parent, Ford Motor Company, has since adapted the system to its Ford, Lincoln, and Mercury brands.
BLIS는 볼보 (Volvo)가 개발 한 보호 시스템 인 맹점 정보 시스템 (Blind Spot Information System)의 머리 글자입니다. Volvo의 이전 부모기업 인 Ford Motor Company는 이후이 시스템을 Ford, Lincoln 및 Mercury 브랜드에 적용했습니다.
This system was first introduced on the redesigned 2007 Volvo S80 sedan and produced a visible alert when a car entered the blind spot while a driver was switching lanes, using two door mounted lenses to check the blind spot area for an impending collision.
이 시스템은 새롭게 디자인 된 2007 Volvo S80 세단에 처음 도입되었으며 운전자가 차선을 변경하는 동안 차가 사각 지대로 들어갔을 때 눈에 띄는 경계를 확인하기 위해 사각 지대를 점검하기 위해 두 개의 도어 장착형 렌즈를 사용하여 눈에 띄는 경보를 울 렸습니다.
Mazda
Mazda was the first Japanese automaker to offer a blind spot monitor, which they refer to as "BSM" (Blind Spot Monitoring). It was initially introduced on the 2008 Mazda CX-9 Grand Touring and remained limited to only that highest trim level through the 2012 model year. For 2013, BSM was standard on both the CX-9 Touring and Grand Touring models.
마쯔다는 사상 최초의 일본 자동차 제조사로서 "BSM"(Blind Spot Monitoring)이라고 부르는 사각 지대 모니터를 제공했습니다. 그것은 처음에 2008의 마쯔다 CX-9 Grand Touring에 소개되었고, 단지 2012의 모델 년을 통하여 그 가장 높은 깔끔한 수준에 한해지고 있었다. 2013 년 BSM은 CX-9 Touring 및 Grand Touring 모델에서 표준으로 사용되었습니다.
Mazda also added BSM to the redesigned 2009 Mazda 6. Blind spot monitoring was standard equipment on the 6i and 6s Grand Touring trim levels, and was an available option on some lower trim levels. Mazda has since expanded the availability of BSM, having added it to the feature list of the Mazda3, CX-5, MX-5 Miata, and the upcoming CX-3, often as part of an option package.
마쯔다는 또한 재 설계된 2009 Mazda 6에 BSM을 추가했습니다. BSM은 6i 및 6s 그랜드 투어링 트림 레벨의 표준 장비였으며 일부 낮은 트림 레벨에서 사용 가능한 옵션이었습니다. Mazda는 이후 Mazda3, CX-5, MX-5 Miata 및 곧 출시 될 CX-3의 기능 목록에 BSM을 추가하여 옵션 패키지의 일부로 추가했습니다.
Ford
Ford uses the acronym BLIS for its blind spot detection. The system is active both in "drive" and "neutral" transmission gears, and is turned off when in reverse or park gears.[7] On Ford products, the system was first introduced in the spring of 2009, on the 2010 Ford Fusion and Fusion Hybrid, 2010 Mercury Milan and Milan Hybrid, and 2010 Lincoln MKZ.
Ford는 사각 지대 탐지를 위해 약어 BLIS를 사용합니다. 이 시스템은 "구동"및 "중립"변속기 모두에서 작동하고 후진 또는 파킹 장치에서 꺼집니다. 포드 제품에 시스템은 2009 포드 퓨전과 퓨전 하이브리드, 2010 머큐리 밀란과 밀라노 하이브리드, 2010 년 링컨 MKZ에서 2009 년 봄에 처음 소개되었습니다.
Mitsubishi
Mitsubishi offers a Blind Spot Warning (BSW) on the Pajero Sport launched in 2016.[8]
Mitsubishi는 2016 년에 출시 된 Pajero Sport에서 BSW (Blind Spot Warning)를 제공합니다.
2017년 10월 21일 토요일
Active Safety
참조: Link
The term active safety (or primary safety) is used in two distinct ways.
능동 안전 (예방안전? 1차 안전? 우선안전? 능동안전?)이라는 용어는 두 가지 방식으로 사용됩니다.
The first, mainly in the United States, refers to safety systems that help avoid automobile accidents, such as good steering and brakes. In this context, passive safety refers to features that help reduce the effects of an accident, such as seat belts, airbags and strong body structures. This use is essentially interchangeable with the terms primary and secondary safety that tend to be used in the UK.
첫번째, 미국에서는 좋은 조향 및 브레이크와 같은 자동차 사고를 피하는 데 도움이되는 안전 시스템을 의미합니다. 이러한 맥락에서 수동적 안전은 안전 벨트, 에어백 및 강한 신체 구조와 같은 사고의 영향을 줄이는 데 도움이되는 기능을 가리 킵니다. 이 사용은 기본적으로 영국에서 사용되는 1 차 및 2 차 안전이라는 용어와 상호 교환이 가능합니다.
However, active safety is increasingly being used to describe systems that use an understanding of the state of the vehicle to both avoid and minimize the effects of a crash. These include braking systems, like brake assist, traction control systems and electronic stability control systems, that interpret signals from various sensors to help the driver control the vehicle. Additionally, forward-looking, sensor-based systems such as Advanced Driver Assistance Systems including adaptive cruise control and collision warning/avoidance/mitigation systems are also considered as active safety systems under this definition.
그러나, 사고의 영향을 피하고 최소화하기 위해 차량의 상태를 이해하는 능동 안전이 점점 더 많이 사용되고 있습니다. 여기에는 운전자가 차량을 제어하는 데 도움이되는 다양한 센서의 신호를 해석하는 브레이크 보조, 트랙션 제어 시스템 및 전자 안정성 제어 시스템과 같은 제동 시스템이 포함됩니다. 또한, 적응 형 크루즈 컨트롤 및 충돌 경고 / 회피 / 완화 시스템을 포함한 고급 운전 보조 시스템과 같은 미래 지향적 인 센서 기반 시스템도이 정의에 따라 능동적 인 안전 시스템으로 간주됩니다.
These forward-looking technologies are expected to play an increasing role in collision avoidance and mitigation in the future. Most major component suppliers, such as Delphi, TRW and Bosch, are developing such systems. However, as they become more sophisticated, questions will need to be addressed regarding driver autonomy and at what point these systems should intervene if they believe a crash is likely.
이러한 미래 지향 기술은 미래의 충돌 회피 및 완화에 중요한 역할을 할 것으로 예상됩니다. Delphi, TRW 및 Bosch와 같은 대부분의 주요 부품 공급 업체는 이러한 시스템을 개발하고 있습니다. 그러나 그들이 더 정교 해짐에 따라 운전자의 자율성에 관한 질문과 충돌 가능성이 있다고 생각할 때 이러한 시스템이 어느 시점에 개입해야하는지에 대한 질문을 제기해야합니다.
In engineering, active safety systems are systems activated in response to a safety problem or abnormal event. Such systems may be activated by a human operator, automatically by a computer driven system, or even mechanically. In nuclear engineering, active safety contrasts to passive safety in that it relies on operator or computer automated intervention, whereas passive safety systems rely on the laws of nature to make the reactor respond to dangerous events in a favourable manner.
엔지니어링에서 능동 안전 시스템은 안전 문제 또는 비정상적인 상황에 대한 응답으로 활성화되는 시스템입니다. 이러한 시스템은 조작자에 의해, 컴퓨터 구동 시스템에 의해, 또는 기계적으로조차 활성화 될 수 있습니다. 원자력 공학에서 능동적 인 안전은 운영자 또는 컴퓨터 자동 개입에 의존한다는 점에서 수동적 인 안전과 대조되는 반면 수동적 인 안전 시스템은 원자로가 위험한 상황에 유리하게 반응하도록 자연 법칙에 의존합니다.
Examples
The computer operated control rods in a nuclear power station provide an active safety system, whereas a fuel that produces less heat at abnormally high temperatures
constitutes a passive safety feature
원자력 발전소의 컴퓨터로 작동되는 제어봉은 능동적 인 안전 시스템을 제공하는 반면 비정상적으로 높은 온도에서 열을 덜 생성하는 연료는 수동 안전 기능을 구성합니다
Collision avoidance systems in a modern car
현대 자동차의 충돌 회피 시스템
Many buildings have interconnected fire alarms that can be triggered manually by pushing a button or breaking a glass plate attached to sensors
많은 건물에는 버튼을 누르거나 센서에 부착 된 유리판을 깨서 수동으로 트리거 할 수있는 화재 경보기가 서로 연결되어 있습니다
Automotive sector
In the automotive sector the term active safety (or primary safety) refers to safety systems that are active prior to an accident. This has traditionally referred to non-complex systems such as good visibility from the vehicle and low interior noise levels. Nowadays, however, this area contains highly advanced systems such as anti-lock braking system, electronic stability control and collision warning/avoidance through automatic braking. This compares with passive safety (or secondary safety), which are active during an accident. To this category belong seat belts, deformation zones and air-bags, etc.
자동차 분야에서 능동 안전 (또는 일차 안전)이라는 용어는 사고 이전에 활동중인 안전 시스템을 의미합니다. 이것은 전통적으로 차량의 가시성이 좋고 내부 소음 수준이 낮지 않은 복잡한 시스템을 가리 킵니다. 그러나 요즘에는이 분야에 자동 제동을 통한 안티 락 브레이크 시스템, 전자 안정성 제어 및 충돌 경고 / 회피와 같은 첨단 시스템이 포함되어 있습니다. 이것은 수동적 인 안전 (또는 2 차 안전)과 비교되는데 사고시에 활성화됩니다. 이 범주에는 안전 벨트, 변형 구역 및 에어백 등이 있습니다.
Advancement in passive safety systems has progressed very far over the years, and the automotive industry has shifted its attention to active safety where there are still a lot of new unexplored areas. Research today focuses primarily on collision avoidance (with other vehicles, pedestrians and wild animals)[1] and vehicle platooning.[2]
수동 안전 시스템의 발전은 수년에 걸쳐 매우 진보 해 왔으며 자동차 산업은 여전히 많은 새로운 미개척 분야가있는 적극적인 안전으로 관심을 옮겼습니다. 오늘날의 연구는 주로 충돌 회피 (다른 차량, 보행자 및 야생 동물과 함께) 및 차량 소대에 중점을 둡니다.
Examples of active safety
Good visibility from driver's seat,
Low noise level in interior,
Legibility of instrumentation and warning symbols,
Early warning of severe braking ahead,
Head up displays,
Good chassis balance and handling,
Good grip,
Anti-lock braking system,
Electronic Stability Control,
Chassis assist,
Intelligent speed adaptation,
Brake assist,
Traction control,
Collision warning/avoidance,
Adaptive or autonomous cruise control system.
((Electronic Brake-force Distribution))
Examples of passive safety
Front structure of a Renault Scénic showing crumple zones.
Passenger safety cell,
Crumple zones,
Seat belts,
Loadspace barrier-nets,
Air bags,
Laminated glass,
Correctly positioned fuel tanks,
Fuel pump kill switches
2017년 10월 19일 목요일
2017년 10월 18일 수요일
동영상관련 기술
다음팟
- 특정 위치를 기억해 두고 싶을 때 p(책갈피) 를 누르면 기록된다.
- h 를 누르면 책갈피 전체 셋팅이 나타나면 이때 책갈피 추가시 제목 추가 하면 책갈피 추가 시마다 제목을 입력할 수 있다.
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2017년 10월 10일 화요일
bosch_can_user guide 5/10 - 4. CAN Application
4. CAN Application
4.1 Management of Message Objects
4.2 Message Handler State Machine
4.2.1 Data Transfer from / to Message RAM
4.2.2 Transmission of Messages
4.2.3 Acceptance Filtering of Received Messages
4.2.3.1 Reception of Data Frame
4.2.3.2 Reception of Remote Frame
4.2.4 Receive / Transmit Priority
4.3 Configuration of a Transmit Object
4.4 Updating a Transmit Object
4.5 Configuration of a Receive Object
4.6 Handling of Received Messages
4.7 Configuration of a FIFO Buffer
4.8 Reception of Messages with FIFO Buffers
4.8.1 Reading from a FIFO Buffer
4.9 Handling of Interrupts
4.10 Configuration of the Bit Timing
4.10.1 Bit Time and Bit Rate
4.10.2 Propagation Time Segment
4.10.3 Phase Buffer Segments and Synchronisation
4.10.4 Oscillator Tolerance Range
4.10.5 Configuration of the CAN Protocol Controller
4.10.6 Calculation of the Bit Timing Parameters
4.1 Management of Message Objects
4.2 Message Handler State Machine
4.2.1 Data Transfer from / to Message RAM
4.2.2 Transmission of Messages
4.2.3 Acceptance Filtering of Received Messages
4.2.3.1 Reception of Data Frame
4.2.3.2 Reception of Remote Frame
4.2.4 Receive / Transmit Priority
4.3 Configuration of a Transmit Object
4.4 Updating a Transmit Object
4.5 Configuration of a Receive Object
4.6 Handling of Received Messages
4.7 Configuration of a FIFO Buffer
4.8 Reception of Messages with FIFO Buffers
4.8.1 Reading from a FIFO Buffer
4.9 Handling of Interrupts
4.10 Configuration of the Bit Timing
4.10.1 Bit Time and Bit Rate
4.10.2 Propagation Time Segment
4.10.3 Phase Buffer Segments and Synchronisation
4.10.4 Oscillator Tolerance Range
4.10.5 Configuration of the CAN Protocol Controller
4.10.6 Calculation of the Bit Timing Parameters
bosch_can_user guide 4/10 - 3. Programmer’s Model
3. Programmer’s Model
3.1 Hardware Reset Description
3.2 CAN Protocol Related Registers
3.2.1 CAN Control Register (addresses 0x01 & 0x00)
3.2.2 Status Register (addresses 0x03 & 0x02)
3.2.2.1 Status Interrupts
3.2.3 Error Counter (addresses 0x05 & 0x04)
3.2.4 Bit Timing Register (addresses 0x07 & 0x06)
3.2.5 Test Register (addresses 0x0B & 0x0A)
3.2.6 BRP Extension Register (addresses 0x0D & 0x0C)
3.3 Message Interface Register Sets
3.3 Message Interface Register Sets
3.3.2 IFx Command Mask Registers
3.3.2.1 Direction = Write
3.3.2.2 Direction = Read
3.3.3 IFx Message Buffer Registers
3.3.3.1 IFx Mask Registers
3.3.3.2 IFx Arbitration Registers
3.3.3.3 IFx Message Control Registers
3.3.3.4 IFx Data A and Data B Registers
3.3.4 Message Object in the Message Memory
3.4 Message Handler Registers
3.4.1 Interrupt Register (addresses 0x09 & 0x08)
3.4.2 Transmission Request Registers
3.4.3 New Data Registers
3.4.4 Interrupt Pending Registers
3.4.5 Message Valid 1 Register
3.1 Hardware Reset Description
3.2 CAN Protocol Related Registers
3.2.1 CAN Control Register (addresses 0x01 & 0x00)
3.2.2 Status Register (addresses 0x03 & 0x02)
3.2.2.1 Status Interrupts
3.2.3 Error Counter (addresses 0x05 & 0x04)
3.2.4 Bit Timing Register (addresses 0x07 & 0x06)
3.2.5 Test Register (addresses 0x0B & 0x0A)
3.2.6 BRP Extension Register (addresses 0x0D & 0x0C)
3.3 Message Interface Register Sets
3.3 Message Interface Register Sets
3.3.2 IFx Command Mask Registers
3.3.2.1 Direction = Write
3.3.2.2 Direction = Read
3.3.3 IFx Message Buffer Registers
3.3.3.1 IFx Mask Registers
3.3.3.2 IFx Arbitration Registers
3.3.3.3 IFx Message Control Registers
3.3.3.4 IFx Data A and Data B Registers
3.3.4 Message Object in the Message Memory
3.4 Message Handler Registers
3.4.1 Interrupt Register (addresses 0x09 & 0x08)
3.4.2 Transmission Request Registers
3.4.3 New Data Registers
3.4.4 Interrupt Pending Registers
3.4.5 Message Valid 1 Register
bosch_can_user guide 3/10 - 2.3 Operating Modes
2.3 Operating Modes
2.3.1 Software Initialisation
2.3.2 CAN Message Transfer
2.3.3 Disabled Automatic Retransmission
2.3.4 Test Mode
2.3.5 Silent Mode
2.3.6 Loop Back Mode
2.3.7 Loop Back combined with Silent Mode
2.3.8 Basic Mode
2.3.9 Software control of Pin CAN_TX
2.3.1 Software Initialisation
2.3.2 CAN Message Transfer
2.3.3 Disabled Automatic Retransmission
2.3.4 Test Mode
2.3.5 Silent Mode
2.3.6 Loop Back Mode
2.3.7 Loop Back combined with Silent Mode
2.3.8 Basic Mode
2.3.9 Software control of Pin CAN_TX
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