2017년 10월 21일 토요일

Active Safety

참조: Link

The term active safety (or primary safety) is used in two distinct ways.
능동 안전 (예방안전? 1차 안전? 우선안전? 능동안전?)이라는 용어는 두 가지 방식으로 사용됩니다.

The first, mainly in the United States, refers to safety systems that help avoid automobile accidents, such as good steering and brakes. In this context, passive safety refers to features that help reduce the effects of an accident, such as seat belts, airbags and strong body structures. This use is essentially interchangeable with the terms primary and secondary safety that tend to be used in the UK.
첫번째, 미국에서는 좋은 조향 및 브레이크와 같은 자동차 사고를 피하는 데 도움이되는 안전 시스템을 의미합니다. 이러한 맥락에서 수동적 안전은 안전 벨트, 에어백 및 강한 신체 구조와 같은 사고의 영향을 줄이는 데 도움이되는 기능을 가리 킵니다. 이 사용은 기본적으로 영국에서 사용되는 1 차 및 2 차 안전이라는 용어와 상호 교환이 가능합니다.

However, active safety is increasingly being used to describe systems that use an understanding of the state of the vehicle to both avoid and minimize the effects of a crash. These include braking systems, like brake assist, traction control systems and electronic stability control systems, that interpret signals from various sensors to help the driver control the vehicle. Additionally, forward-looking, sensor-based systems such as Advanced Driver Assistance Systems including adaptive cruise control and collision warning/avoidance/mitigation systems are also considered as active safety systems under this definition.
그러나, 사고의 영향을 피하고 최소화하기 위해 차량의 상태를 이해하는 능동 안전이 점점 더 많이 사용되고 있습니다. 여기에는 운전자가 차량을 제어하는 ​​데 도움이되는 다양한 센서의 신호를 해석하는 브레이크 보조, 트랙션 제어 시스템 및 전자 안정성 제어 시스템과 같은 제동 시스템이 포함됩니다. 또한, 적응 형 크루즈 컨트롤 및 충돌 경고 / 회피 / 완화 시스템을 포함한 고급 운전 보조 시스템과 같은 미래 지향적 인 센서 기반 시스템도이 정의에 따라 능동적 인 안전 시스템으로 간주됩니다.

These forward-looking technologies are expected to play an increasing role in collision avoidance and mitigation in the future. Most major component suppliers, such as Delphi, TRW and Bosch, are developing such systems. However, as they become more sophisticated, questions will need to be addressed regarding driver autonomy and at what point these systems should intervene if they believe a crash is likely.
이러한 미래 지향 기술은 미래의 충돌 회피 및 완화에 중요한 역할을 할 것으로 예상됩니다. Delphi, TRW 및 Bosch와 같은 대부분의 주요 부품 공급 업체는 이러한 시스템을 개발하고 있습니다. 그러나 그들이 더 정교 해짐에 따라 운전자의 자율성에 관한 질문과 충돌 가능성이 있다고 생각할 때 이러한 시스템이 어느 시점에 개입해야하는지에 대한 질문을 제기해야합니다.

In engineering, active safety systems are systems activated in response to a safety problem or abnormal event. Such systems may be activated by a human operator, automatically by a computer driven system, or even mechanically. In nuclear engineering, active safety contrasts to passive safety in that it relies on operator or computer automated intervention, whereas passive safety systems rely on the laws of nature to make the reactor respond to dangerous events in a favourable manner.
엔지니어링에서 능동 안전 시스템은 안전 문제 또는 비정상적인 상황에 대한 응답으로 활성화되는 시스템입니다. 이러한 시스템은 조작자에 의해, 컴퓨터 구동 시스템에 의해, 또는 기계적으로조차 활성화 될 수 있습니다. 원자력 공학에서 능동적 인 안전은 운영자 또는 컴퓨터 자동 개입에 의존한다는 점에서 수동적 인 안전과 대조되는 반면 수동적 인 안전 시스템은 원자로가 위험한 상황에 유리하게 반응하도록 자연 법칙에 의존합니다.

Examples
The computer operated control rods in a nuclear power station provide an active safety system, whereas a fuel that produces less heat at abnormally high temperatures 
constitutes a passive safety feature
원자력 발전소의 컴퓨터로 작동되는 제어봉은 능동적 인 안전 시스템을 제공하는 반면 비정상적으로 높은 온도에서 열을 덜 생성하는 연료는 수동 안전 기능을 구성합니다
Collision avoidance systems in a modern car
현대 자동차의 충돌 회피 시스템
Many buildings have interconnected fire alarms that can be triggered manually by pushing a button or breaking a glass plate attached to sensors
많은 건물에는 버튼을 누르거나 센서에 부착 된 유리판을 깨서 수동으로 트리거 할 수있는 화재 경보기가 서로 연결되어 있습니다

Automotive sector
In the automotive sector the term active safety (or primary safety) refers to safety systems that are active prior to an accident. This has traditionally referred to non-complex systems such as good visibility from the vehicle and low interior noise levels. Nowadays, however, this area contains highly advanced systems such as anti-lock braking system, electronic stability control and collision warning/avoidance through automatic braking. This compares with passive safety (or secondary safety), which are active during an accident. To this category belong seat belts, deformation zones and air-bags, etc.
자동차 분야에서 능동 안전 (또는 일차 안전)이라는 용어는 사고 이전에 활동중인 안전 시스템을 의미합니다. 이것은 전통적으로 차량의 가시성이 좋고 내부 소음 수준이 낮지 않은 복잡한 시스템을 가리 킵니다. 그러나 요즘에는이 분야에 자동 제동을 통한 안티 락 브레이크 시스템, 전자 안정성 제어 및 충돌 경고 / 회피와 같은 첨단 시스템이 포함되어 있습니다. 이것은 수동적 인 안전 (또는 2 차 안전)과 비교되는데 사고시에 활성화됩니다. 이 범주에는 안전 벨트, 변형 구역 및 에어백 등이 있습니다.
Advancement in passive safety systems has progressed very far over the years, and the automotive industry has shifted its attention to active safety where there are still a lot of new unexplored areas. Research today focuses primarily on collision avoidance (with other vehicles, pedestrians and wild animals)[1] and vehicle platooning.[2]
수동 안전 시스템의 발전은 수년에 걸쳐 매우 진보 해 왔으며 자동차 산업은 여전히 많은 새로운 미개척 분야가있는 적극적인 안전으로 관심을 옮겼습니다. 오늘날의 연구는 주로 충돌 회피 (다른 차량, 보행자 및 야생 동물과 함께) 및 차량 소대에 중점을 둡니다.

Examples of active safety
Good visibility from driver's seat,
Low noise level in interior,
Legibility of instrumentation and warning symbols,
Early warning of severe braking ahead,
Head up displays,
Good chassis balance and handling,
Good grip,
Anti-lock braking system,
Electronic Stability Control,
Chassis assist,
Intelligent speed adaptation,
Brake assist,
Traction control,
Collision warning/avoidance,
Adaptive or autonomous cruise control system.
((Electronic Brake-force Distribution))

Examples of passive safety
Front structure of a Renault Scénic showing crumple zones.
Passenger safety cell,
Crumple zones,
Seat belts,
Loadspace barrier-nets,
Air bags,
Laminated glass,
Correctly positioned fuel tanks,
Fuel pump kill switches













2017년 10월 18일 수요일

동영상관련 기술

다음팟
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2017년 10월 10일 화요일

bosch_can_user guide 5/10 - 4. CAN Application

4. CAN Application

4.1 Management of Message Objects

4.2 Message Handler State Machine

4.2.1 Data Transfer from / to Message RAM

4.2.2 Transmission of Messages

4.2.3 Acceptance Filtering of Received Messages

4.2.3.1 Reception of Data Frame

4.2.3.2 Reception of Remote Frame

4.2.4 Receive / Transmit Priority

4.3 Configuration of a Transmit Object

4.4 Updating a Transmit Object

4.5 Configuration of a Receive Object

4.6 Handling of Received Messages

4.7 Configuration of a FIFO Buffer

4.8 Reception of Messages with FIFO Buffers

4.8.1 Reading from a FIFO Buffer

4.9 Handling of Interrupts

4.10 Configuration of the Bit Timing

4.10.1 Bit Time and Bit Rate

4.10.2 Propagation Time Segment

4.10.3 Phase Buffer Segments and Synchronisation

4.10.4 Oscillator Tolerance Range

4.10.5 Configuration of the CAN Protocol Controller

4.10.6 Calculation of the Bit Timing Parameters












bosch_can_user guide 4/10 - 3. Programmer’s Model

3. Programmer’s Model

3.1 Hardware Reset Description

3.2 CAN Protocol Related Registers

3.2.1 CAN Control Register (addresses 0x01 & 0x00)

3.2.2 Status Register (addresses 0x03 & 0x02)

3.2.2.1 Status Interrupts

3.2.3 Error Counter (addresses 0x05 & 0x04)

3.2.4 Bit Timing Register (addresses 0x07 & 0x06)

3.2.5 Test Register (addresses 0x0B & 0x0A)

3.2.6 BRP Extension Register (addresses 0x0D & 0x0C)

3.3 Message Interface Register Sets

3.3 Message Interface Register Sets

3.3.2 IFx Command Mask Registers

3.3.2.1 Direction = Write

3.3.2.2 Direction = Read

3.3.3 IFx Message Buffer Registers

3.3.3.1 IFx Mask Registers

3.3.3.2 IFx Arbitration Registers

3.3.3.3 IFx Message Control Registers

3.3.3.4 IFx Data A and Data B Registers

3.3.4 Message Object in the Message Memory

3.4 Message Handler Registers

3.4.1 Interrupt Register (addresses 0x09 & 0x08)

3.4.2 Transmission Request Registers

3.4.3 New Data Registers

3.4.4 Interrupt Pending Registers

3.4.5 Message Valid 1 Register
















bosch_can_user guide 3/10 - 2.3 Operating Modes

2.3 Operating Modes

2.3.1 Software Initialisation

2.3.2 CAN Message Transfer

2.3.3 Disabled Automatic Retransmission

2.3.4 Test Mode

2.3.5 Silent Mode

2.3.6 Loop Back Mode

2.3.7 Loop Back combined with Silent Mode

2.3.8 Basic Mode

2.3.9 Software control of Pin CAN_TX

bosch_can_user guide 2/10 - 2.2 Block Diagram

2.2 Block Diagram

The design consists of the following functional blocks (see figure 1):

CAN Core
CAN Protocol Controller and Rx/Tx Shift Register for serial/parallel conversion of messages.
Message RAM
Stores Message Objects and Identifier Masks.
Registers
All registers used to control and to configure the C_CAN module.
Message Handler
State Machine that controls the data transfer between the Rx/Tx Shift Register of the CAN Core and the Message RAM as well as the generation of interrupts as programmed in the Control and Configuration Registers.
Module Interface
Up to now the C_CAN module is delivered with three different interfaces. An 8-bit interface for the Motorola HC08 controller and two 16-bit interfaces to the AMBA APB bus from ARM. They can easily be replaced by a user-defined module interface
그림1