Base Frame Format
Start-of-frame
1
Denotes the start of frame transmission
Identifier (green)
11
A (unique) identifier which also represents the message priority
Remote transmission request (RTR) (blue)
1
Must be dominant (0) for data frames and recessive (1) for remote request frames (see Remote Frame, below)
Identifier extension bit (IDE)
1
Must be dominant (0) for base frame format with 11-bit identifiers
Reserved bit (r0)
1
Reserved bit. Must be dominant (0), but accepted as either dominant or recessive.
Data length code (DLC) (yellow)
4
Number of bytes of data (0–8 bytes)[a]
Data field (red)
0–64 (0-8 bytes)
Data to be transmitted (length in bytes dictated by DLC field)
CRC
15
Cyclic redundancy check
CRC delimiter
1
Must be recessive (1)
ACK slot
1
Transmitter sends recessive (1) and any receiver can assert a dominant (0)
ACK delimiter
1
Must be recessive (1)
End-of-frame (EOF)
7
Must be recessive (1)
Terminology
1. dominant, recessive
recessive(1): 열성
dominant(0): 우성
이라고 해석이 된다. low 나 high 가 아니라 recessive 나 dominant 라고 부르는 이유는 network 에서 통신을 할 때 ID 가 더 낮은 ECU 가 먼저 통신을 한다는 것이다. CAN 통신에서는 메시지를 받는 ECU 가 알아서 처리를 하므로 ID 가 낮은걸 먼저 처리할 것인다( 동시에 왔을 때 어떻게 동작하는지 실제 예를 알 고 싶다.)
2. bus network
- 하나의 버스 선에 각 Node(ECU 등) 를 연결해서 통신하는 network 방식
3. 종단 저항
- 반사 현상을 막기 위하여 끝에 연결한 저항(통신 라인의 임피던스와 동일하다)
4. CRC
an error-detecting code commonly used in digital networks and storage devices to detect accidental changes to raw data.
Blocks of data entering these systems get a short check value attached, based on the remainder of a polynomial division of their contents.
CRCs are so called because the check (data verification) value is a redundancy (it expands the message without adding information) and the algorithm is based on cyclic codes.
CRC 가 왜 15bit 냘고 하면 CRC-16 알고리즘을 썼기 때문이다. 16bit 짜리로 나누어서 15자리가 남게되면 그 15bit을 뒤에 붙여서 나누면 0이 남는다. CRC 가 동작하는 원리가 그것.
5. arbitration
다중 노드가 동시에 메시지를 CAN 버스로 전송하려는 경우 최우선 순위를 가진 노드 (가장 낮은 중재 ID)가 자동적으로 버스에 액세스됩니다. 최저 우선 순위를 가진 노드는 버스가 사용 가능할 때까지 반드시 대기해야 합니다. 이러한 방식으로 CAN 네트워크를 실행하면 CAN 노드 사이에 결정성있는 통신을 구현할 수 있습니다.
다른 아이디가 동시에 시그널을 보내면 우선순위가 높은 노드가 메시지를 보내고 다른 노드들이 보내지 못하는 것 까지는 이해 하는데 정확히 같은 타이밍이라 메시지를 두개 이상의 노드에서 보내면 우선순위가 가장 낮은것 빼고 나머지의 데이터가 어떻게 되는지 아직 이해하지 못함
2017년 11월 4일 토요일
2017년 10월 26일 목요일
Windows command
1. 폴더 내의 tree 구조를 보고 싶을 때
tree . : 현재 폴더의 구조
tree . /F : file명 까지의 구조
*. 길이가 너무 길면 표현하지 못하므로 root 폴더를 짧은 주소로 만들어서 시작해 본다.
tree . : 현재 폴더의 구조
tree . /F : file명 까지의 구조
*. 길이가 너무 길면 표현하지 못하므로 root 폴더를 짧은 주소로 만들어서 시작해 본다.
2017년 10월 25일 수요일
Onenote 관련
1. Folding/Unfolding (or Collapse/Expand)
Show through Level 1.
ALT+SHIFT+1
Expand to Level 2.
ALT+SHIFT+2
Expand to Level 3.
ALT+SHIFT+3
Expand to Level 4.
ALT+SHIFT+4
Expand to Level 5.
ALT+SHIFT+5
Expand to Level 6.
ALT+SHIFT+6
Expand to Level 7.
ALT+SHIFT+7
Expand to Level 8.
ALT+SHIFT+8
Expand to Level 9.
ALT+SHIFT+9
Expand all levels.
ALT+SHIFT+0
Increase indent by one level.
TAB
Decrease indent by one level.
SHIFT+TAB
Expand a collapsed outline.
ALT+SHIFT+PLUS SIGN
Collapse an expanded outline.
ALT+SHIFT+MINUS SIGN
2. indentation 을 auto 로 적용하고 싶을 때
level 을 \t 으로 치환해서 만든 다음 리본 메뉴에서 auto indent 버튼을 누르면 자동으로 적용 된다.
Show through Level 1.
ALT+SHIFT+1
Expand to Level 2.
ALT+SHIFT+2
Expand to Level 3.
ALT+SHIFT+3
Expand to Level 4.
ALT+SHIFT+4
Expand to Level 5.
ALT+SHIFT+5
Expand to Level 6.
ALT+SHIFT+6
Expand to Level 7.
ALT+SHIFT+7
Expand to Level 8.
ALT+SHIFT+8
Expand to Level 9.
ALT+SHIFT+9
Expand all levels.
ALT+SHIFT+0
Increase indent by one level.
TAB
Decrease indent by one level.
SHIFT+TAB
Expand a collapsed outline.
ALT+SHIFT+PLUS SIGN
Collapse an expanded outline.
ALT+SHIFT+MINUS SIGN
2. indentation 을 auto 로 적용하고 싶을 때
level 을 \t 으로 치환해서 만든 다음 리본 메뉴에서 auto indent 버튼을 누르면 자동으로 적용 된다.
2017년 10월 24일 화요일
2017년 10월 23일 월요일
Linux 명령어들
1. window key + R command
- alt + F2
2. apt-get
- apt-get is the command-line tool for working with APT software packages.
- APT (the Advanced Packaging Tool) is an evolution of the Debian .deb software packaging system. It is a rapid, practical, and efficient way to install packages on your system. Dependencies are managed automatically, configuration files are maintained, and upgrades and downgrades are handled carefully to ensure system stability.
- 각종 기능들을 편리하게 사용할 수 있게 만들어 주는 Tool 이라고 이해하면 될듯.
3. .bashrc 파일
.bashrc is a shell script that Bash runs whenever it is started interactively. You can put any command in that file that you could type at the command prompt.
You put commands here to set up the shell for use in your particular environment, or to customize things to your preferences. A common thing to put in .bashrc are aliases that you want to always be available.
터미널에서 작동하는 명령을 만들고 싶을 때 사용하는 문서, 터미널이 만들어질 때 로딩을 한다.
4. 터미널 실행
ctrl + alt + T
5. 숨겨진 파일 보기
터미널에서 $ ls -a
혹은
GUI에서 ctrl + h
6. 찾기
sudo find . -name putty.log
sudo find . -name putty.lo*
sudo find . -name putty.l*
sudo find . -name *utty.log
1) 만약 sudo 가 없다면 어떤 폴더는 권한이 없다라는 출력이 많이 떠서 알아보기 어렵다.
2) * 는 임의의 문자를 위미하기 때문에 의도했던 결과인 putty.log 파일이 찾아진다.
- alt + F2
2. apt-get
- apt-get is the command-line tool for working with APT software packages.
- APT (the Advanced Packaging Tool) is an evolution of the Debian .deb software packaging system. It is a rapid, practical, and efficient way to install packages on your system. Dependencies are managed automatically, configuration files are maintained, and upgrades and downgrades are handled carefully to ensure system stability.
- 각종 기능들을 편리하게 사용할 수 있게 만들어 주는 Tool 이라고 이해하면 될듯.
3. .bashrc 파일
.bashrc is a shell script that Bash runs whenever it is started interactively. You can put any command in that file that you could type at the command prompt.
You put commands here to set up the shell for use in your particular environment, or to customize things to your preferences. A common thing to put in .bashrc are aliases that you want to always be available.
터미널에서 작동하는 명령을 만들고 싶을 때 사용하는 문서, 터미널이 만들어질 때 로딩을 한다.
4. 터미널 실행
ctrl + alt + T
5. 숨겨진 파일 보기
터미널에서 $ ls -a
혹은
GUI에서 ctrl + h
6. 찾기
sudo find . -name putty.log
sudo find . -name putty.lo*
sudo find . -name putty.l*
sudo find . -name *utty.log
1) 만약 sudo 가 없다면 어떤 폴더는 권한이 없다라는 출력이 많이 떠서 알아보기 어렵다.
2) * 는 임의의 문자를 위미하기 때문에 의도했던 결과인 putty.log 파일이 찾아진다.
2017년 10월 22일 일요일
Collision avoidance system
참조: Link
A collision avoidance system is an automobile safety system designed to reduce the severity of a collision. It is also known as a precrash system, forward collision warning system, or collision mitigating system. It uses radar (all-weather) and sometimes laser (LIDAR) and camera (employing image recognition) to detect an imminent crash. GPS sensors can detect fixed dangers such as approaching stop signs through a location database.[1][2][3]
충돌 회피 시스템은 충돌의 심각성을 줄 이도록 설계된 자동차 안전 시스템입니다. 또한 프리 래시 (precrash) 시스템, 순방향 충돌 경고 시스템 또는 충돌 완화 시스템으로도 알려져 있습니다. 레이더 (전천후)와 때로는 레이저 (LIDAR) 및 카메라 (이미지 인식 사용)를 사용하여 임박한 충돌을 감지합니다. GPS 센서는 위치 데이터베이스를 통해 접근하는 정지 신호와 같은 고정 된 위험을 감지 할 수 있습니다.
Once the detection is done, these systems either provide a warning to the driver when there is an imminent collision or take action autonomously without any driver input (by braking or steering or both). Collision avoidance by braking is appropriate at low vehicle speeds (e.g. below 50 km/h), while collision avoidance by steering is appropriate at higher vehicle speeds.[4] Cars with collision avoidance may also be equipped with adaptive cruise control, and use the same forward-looking sensors.
감지가 완료되면,이 시스템은 임박한 충돌이있을 때 운전자에게 경고를 제공하거나 운전자 입력없이 (자제 또는 조향 또는 양쪽 모두에 의해) 자율적으로 행동을 취합니다. 낮은 차량 속도 (예 : 50 km / h 미만)에서는 제동에 의한 충돌 회피가 적절하지만 높은 차량 속도에서는 조향에 의한 충돌 회피가 적절합니다. 충돌 회피가있는 자동차는 적응 형 순항 제어 장치가 장착되어있을 수 있으며 동일한 전방 탐지 센서를 사용할 수 있습니다.
In March 2016, the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) and the Insurance Institute for Highway Safety announced the manufacturers of 99% of U.S. automobiles had agreed to include automatic emergency braking systems as a standard feature on virtually all new cars sold in the U.S. by 2022.[5] In Europe there was a related agreement about advanced emergency braking system (AEBS) or autonomous emergency braking (AEB) in 2012.[6] United Nations Economic Commission for Europe (UNECE) has announced that this kind of system will become mandatory for new heavy vehicles starting in 2015.[7] NHTSA projected that the ensuing acceleration of the rollout of automatic emergency braking would prevent an estimated 28,000 collisions and 12,000 injuries.[5]
2016 년 3 월, 고속도로 교통 안전국 (NHTSA)과 고속도로 안전 보험 연구소는 미국 자동차의 99 % 제조업체가 미국에서 판매되는 거의 모든 신차에 자동 비상 제동 시스템을 표준 기능으로 포함하기로 합의했다고 발표했습니다. 유럽에서는 2012 년에 AEBS (Advanced emergency braking system) 또는 AEB (autonomous emergency braking)에 관한 관련 합의가있었습니다. 유엔 유럽 경제위원회 (UNECE)는 이러한 종류의 시스템이 새로운 무거운 NHTSA는 자동 비상 제동의 롤아웃 가속화로 약 28,000 건의 충돌과 12,000 건의 부상을 예방할 수있을 것으로 전망했습니다.
History
Early warning systems have been attempted as early as the late 1950s. Cadillac for instance, developed a prototype vehicle named the Cadillac Cyclone which used the new technology of radar to detect objects in the front of the car with the radar sensors mounted inside the "nose cones". It was deemed too costly and the model was subsequently dropped. Features such as this were typically mentioned as marketing tools, and likely never actually worked.
조기 경보 시스템은 1950 년대 후반에 시도되었습니다. 예를 들어 캐딜락은 레이더 센서가 장착 된 차량 정면의 물체를 탐지하기 위해 레이더의 신기술을 사용하는 Cadillac Cyclone이라는 프로토 타입 차량을 개발했습니다. 너무 비싸다고 받아들여졌고 모델 생산은 중단되었습니다. 이와 같은 기능은 일반적으로 마케팅 도구로 언급되었으며 실제로는 실제로 작동하지 않았습니다.
The first modern demonstration of a truly functional forward collision avoidance was performed in 1995 by a team of scientists and engineers at Hughes Research Laboratories in Malibu, California. The project was funded by Delco Electronics, and was led by HRL physicist Ross D. Olney. The technology was labeled for marketing purposes as "Forewarn". The system was radar based - a technology that was readily available at Hughes Electronics, but not commercially elsewhere. A small custom fabricated radar-head was developed specifically for this automotive application at 77 GHz. The forward radar-head, plus the signal processing unit and visual-audio-tactile feedbacks were first integrated into a Lexus LS400, and shortly thereafter into a Cadillac STS.[8]
진정한 기능의 순방향 충돌 회피에 대한 최초의 현대적인 시연은 1995 년 캘리포니아 주 말리부 (Malibu)에있는 Hughes Research Laboratories의 과학자 및 엔지니어 팀이 수행했습니다. 이 프로젝트는 Delco Electronics가 자금을 지원했으며 HRL의 물리학 자 Ross D. Olney가 이끌었습니다. 이 기술은 마케팅 목적으로 "Forewarn"으로 분류되었습니다. 이 시스템은 Hughes Electronics에서 쉽게 사용할 수 있었지만 다른 곳에서는 상업적으로 사용할 수 없었던 레이더 기반 기술이었습니다. 소형 맞춤 레이더 헤드가 77 GHz의 자동차 애플리케이션 용으로 특별히 개발되었습니다. 전방 레이더 헤드와 신호 처리 장치 및 시각적 오디오 촉각 피드백은 Lexus LS400에 처음 통합되었으며 이후 곧 Cadillac STS에 통합되었습니다.
In the early-2000s, the U.S. National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) researched whether to make frontal collision warning systems and lane departure warning systems mandatory.[9] In 2011, the European Commission investigated the stimulation of "collision mitigation by braking" systems.[10] Mandatory fitting (extra cost option) of Advanced Emergency Braking Systems in commercial vehicles would be implemented on 1 November, 2013 for new vehicle types and on 1 November, 2015 for all new vehicles in the European Union.[11] According to the impact assessment,[12] this might ultimately prevent around 5,000 fatalities and 50,000 serious injuries per year across the EU.
2000 년대 초반 미국 고속도로 교통 안전국 (NHTSA)은 정면 충돌 경고 시스템과 차선 이탈 경고 시스템을 필수로 설정할지 여부를 조사했습니다. 2011 년에 유럽 집행위원회는 "제동에 의한 충돌 완화"시스템에 대한 자극을 조사했습니다. 상업용 차량의 고급 비상 제동 시스템의 필수 피팅 (추가 비용 옵션)은 2013 년 11 월 1 일에 신형 차량 유형에 대해, 그리고 2015 년 11 월 1 일에 모든 유럽 연합 차량에 적용됩니다. 영향 평가에 따르면, 이는 궁극적으로 EU 전역에서 연간 약 5,000 건의 사망과 5 만 건의 중상을 예방할 수 있다고 합니다.
Benefits
A 2012 study[13] by the Insurance Institute for Highway Safety examined how particular features of crash-avoidance systems affected the number of claims under various forms of insurance coverage. The findings indicate that two crash-avoidance features provide the biggest benefits: (a) autonomous braking that would brake on its own, if the driver does not, to avoid a forward collision, and (b) adaptive headlights that would shift the headlights in the direction the driver steers. They found lane departure systems to be not helpful, and perhaps harmful, at the circa 2012 stage of development. A 2015 Insurance Institute for Highway Safety study found forward collision warning and automatic braking systems reduced rear collisions.[14]
고속도로 안전 보험 연구소의 2012 년 연구에 따르면 충돌 방지 시스템의 특정 기능이 다양한 보험 형태에서 청구 건수에 어떤 영향을 주 었는지 조사했습니다. 연구 결과에 따르면 두 가지 충돌 회피 기능이 다음과 같은 이점을 제공합니다. (a) 운전자가 앞으로 충돌을 피하기 위해 스스로를 제동하는 자율 제동, (b) 전조등을 전진시키는 적응 형 전조등 운전자가 조종하는 방향. 그들은 차선 이탈 시스템이 2012 년 경 개발 단계에서 도움이되지 않으며 아마도 해로운 것으로 나타났습니다. 2015 년 고속도로 안전 보험 연구소에서 충돌 경고가 나오고 자동 제동 장치가 후방 충돌을 감소 시켰습니다.
In the 2016 Berlin terror attack a truck was driven into the Berlin Christmas market and was brought to a stop by its automatic braking system.[15] Collision avoidance features are rapidly making their way into the new vehicle fleet. In a study of police-reported crashes, automatic emergency braking was found to reduce the incidence of rear-end crashes by 39 percent.[16] A 2012 study suggests that if all cars feature the system, it will reduce accidents by up to 27 percent and save up to 8,000 lives per year on European roads.[17][18]
2016 년 베를린 테러 공격에서 트럭은 베를린 크리스마스 시장으로 끌려와 자동 제동 시스템에 의해 중단되었습니다. 충돌 회피 기능은 새로운 차량 함대로 급속하게 나아가고 있습니다. 경찰이보고 한 사고 조사에서 자동 비상 제동 장치가 후방 충돌 사고를 39 % 줄였습니다. 2012 년 연구에 따르면 모든 차량에이 시스템이 장착되면 유럽 도로에서 사고가 최대 27 % 감소하고 연간 최대 8,000 명의 생명을 구할 수 있습니다.
Features
Several features are commonly found across collision avoidance systems. Some cars may implement lane departure warning systems.[19]
충돌 회피 시스템에서 일반적으로 여러 가지 기능이 있습니다. 일부 자동차는 차선 이탈 경고 시스템을 구현할 수 있습니다.
Pedestrian detection
Honda has developed since 2004 a night vision system that highlights pedestrians in front of the vehicle by alerting the driver with an audible chime and visually displaying them via HUD. Honda's system only works in temperatures below 30 degrees Celsius (86 Fahrenheit). This system first appeared on the Honda Legend.[20]
To assist in pedestrian safety as well as driver safety, Volvo implemented a pedestrian airbag in the Volvo V40, introduced in 2012.
Honda는 2004 년부터 운전자에게 경고음을 울리고 HUD를 통해 시각적으로 표시함으로써 차량 앞에서 보행자를 강조하는 야간 투시 시스템을 개발했습니다. Honda의 시스템은 섭씨 30도 (화씨 86도) 이하의 온도에서만 작동합니다. 이 시스템은 혼다 전설에 처음 등장했습니다.
보행자 안전 및 운전자 안전을 보조하기 위해 볼보는 2012 년에 도입 된 볼보 V40에서 보행자 용 에어백을 구현했습니다.
Automobile manufacturers
Audi
2010: "Pre sense" autonomous emergency braking system uses twin radar and monocular camera sensors[21] and was introduced in 2010 on the 2011 Audi A8.[22] "Pre sense plus" works in four phases. The system first provides warning of an impending accident, activating hazard warning lights, closing windows and sunroof, and pretensioning front seat belts. The warning is followed by light braking to get the driver's attention. The third phase initiates autonomous partial braking at a rate of 3 m/s² (9.8 ft/s²). The fourth phase increases braking to 5 m/s² (16.4 ft/s²) followed by automatic full braking power, roughly half a second before projected impact. "Pre sense rear", is designed to reduce the consequences of rear-end collisions. The sunroof and windows are closed and seat belts are prepared for impact. The seats are moved forward to protect the car's occupants. 2015 introduced the "avoidance assistant" system that intervenes in the steering to help the driver avoid an obstacle. If an accident occurs the "turning assistant" monitors opposing traffic when turning left at low speeds. In critical situation, it brakes the car. "Multicollision brake assist" uses controlled braking maneuvers during the accident to aid the driver. Both systems were introduced on the Second generation Q7.[23]
2010 : "사전 감지"자율 비상 제동 시스템은 트윈 레이더와 단안의 카메라 센서를 사용하며 2011 년 Audi A8에 2010 년에 소개되었습니다. "Pre sense plus"는 4 단계로 작동합니다. 시스템은 우선 임박한 사고에 대한 경고, 위험 경고등 작동, 창문과 선 루프의 닫힘, 앞 좌석 벨트의 프리 텐셔닝을 제공합니다. 운전자의주의를 끌기 위해 경미한 제동이 뒤따른 다. 세 번째 단계는 3m / s² (9.8ft / s²)의 속도로 자율적 인 부분 제동을 시작합니다. 네 번째 단계는 제동력을 5m / s² (16.4ft / s²)로 증가시킨 다음 자동 제동력, 즉 예상 충돌 이전에 약 0.5 초가 소요됩니다. "Pre sense rear"는 후방 충돌의 결과를 줄 이도록 설계되었습니다. 선 루프와 창문이 닫히고 안전 벨트가 충격에 대비합니다. 좌석은 자동차 탑승자를 보호하기 위해 앞으로 움직입니다. 2015 년에는 운전자가 장애물을 피할 수 있도록 조향 장치에 개입하는 "회피 보조 장치"시스템이 도입되었습니다. 사고가 발생하면 "선회 보조원"은 저속으로 좌회전 할 때 반대편의 교통량을 모니터링합니다. 중요한 상황에서, 그것은 차를 제동합니다. "다중 충돌 브레이크 보조 장치"는 운전자를 보조하기 위해 사고 중에 제어 된 제동 조작을 사용합니다. 두 시스템 모두 2 세대 Q7에 도입되었습니다.
BMW
Ford
General Motors
Honda
Mercedes-Benz
Nissan
Subaru
Toyota
Volkswagen
Volvo
2006: Volvo's "Collision Warning with Auto Brake", developed in cooperation with Mobileye, was introduced on the 2007 S80. This system is powered by a radar/camera sensor fusion and provides a warning through a head up display that visually resembles brake lamps. If the driver does not react, the system pre-charges the brakes and increases the brake assist sensitivity to maximize driver braking performance. Later versions will automatically apply the brakes to minimize pedestrian impacts. In some models of Volvos, the automatic braking system can be manually turned off. The V40 also included the first pedestrian airbag, when it was introduced in 2012.
2013: Volvo introduced the first cyclist detection system. All Volvo automobiles now come standard with a lidar laser sensor that monitors the front of the roadway, and if a potential collision is detected, the safety belts will retract to reduce excess slack. Volvo now includes this safety device as an optional in FH series trucks.[57] 2015: "IntelliSafe" with auto brake at intersection. The Volvo XC90 features automatic braking if the driver turns in front of an oncoming car. This is a common scenario at busy city crossings as well as on highways, where the speed limits are higher.
2006 : Mobileye와 협력하여 개발 된 Volvo의 "Auto Brake와 충돌 경고"가 2007 S80에 소개되었습니다. 이 시스템은 레이더 / 카메라 센서 퓨전에 의해 구동되며 브레이크 램프와 시각적으로 유사한 헤드 업 디스플레이를 통해 경고를 제공합니다. 운전자가 반응하지 않으면 시스템은 브레이크를 사전 충전하고 브레이크 보조 감도를 높여 운전자 제동 성능을 극대화합니다. 최신 버전은 자동으로 보행자 영향을 최소화하기 위해 브레이크를 적용합니다. Volvos의 일부 모델에서는 자동 제동 시스템을 수동으로 끌 수 있습니다. V40은 2012 년에 처음 소개 된 보행자 전용 에어백도 포함했습니다.
2013 년 : 볼보 (Volvo)가 최초의 자전거 탐지 시스템을 발표했습니다. 현재 모든 볼보 자동차에는 도로 전면을 모니터링하는 라이더 레이저 센서가 표준으로 장착되어 잠재적 인 충돌이 감지되면 안전 벨트가 과도한 여유를 줄이기 위해 철회됩니다. 볼보는 현재이 안전 장치를 FH 시리즈 트럭의 옵션 품목으로 포함하고 있습니다. 2015 : 교차로에서 자동 브레이크가있는 "IntelliSafe". 볼보 XC90은 운전자가 다가오는 자동차 앞에서 몸을 돌리면 자동 제동 기능이 있습니다. 바쁜 도시의 횡단뿐만 아니라 속도 제한이 높은 고속도로에서의 일반적인 시나리오입니다.
A collision avoidance system is an automobile safety system designed to reduce the severity of a collision. It is also known as a precrash system, forward collision warning system, or collision mitigating system. It uses radar (all-weather) and sometimes laser (LIDAR) and camera (employing image recognition) to detect an imminent crash. GPS sensors can detect fixed dangers such as approaching stop signs through a location database.[1][2][3]
충돌 회피 시스템은 충돌의 심각성을 줄 이도록 설계된 자동차 안전 시스템입니다. 또한 프리 래시 (precrash) 시스템, 순방향 충돌 경고 시스템 또는 충돌 완화 시스템으로도 알려져 있습니다. 레이더 (전천후)와 때로는 레이저 (LIDAR) 및 카메라 (이미지 인식 사용)를 사용하여 임박한 충돌을 감지합니다. GPS 센서는 위치 데이터베이스를 통해 접근하는 정지 신호와 같은 고정 된 위험을 감지 할 수 있습니다.
Once the detection is done, these systems either provide a warning to the driver when there is an imminent collision or take action autonomously without any driver input (by braking or steering or both). Collision avoidance by braking is appropriate at low vehicle speeds (e.g. below 50 km/h), while collision avoidance by steering is appropriate at higher vehicle speeds.[4] Cars with collision avoidance may also be equipped with adaptive cruise control, and use the same forward-looking sensors.
감지가 완료되면,이 시스템은 임박한 충돌이있을 때 운전자에게 경고를 제공하거나 운전자 입력없이 (자제 또는 조향 또는 양쪽 모두에 의해) 자율적으로 행동을 취합니다. 낮은 차량 속도 (예 : 50 km / h 미만)에서는 제동에 의한 충돌 회피가 적절하지만 높은 차량 속도에서는 조향에 의한 충돌 회피가 적절합니다. 충돌 회피가있는 자동차는 적응 형 순항 제어 장치가 장착되어있을 수 있으며 동일한 전방 탐지 센서를 사용할 수 있습니다.
In March 2016, the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) and the Insurance Institute for Highway Safety announced the manufacturers of 99% of U.S. automobiles had agreed to include automatic emergency braking systems as a standard feature on virtually all new cars sold in the U.S. by 2022.[5] In Europe there was a related agreement about advanced emergency braking system (AEBS) or autonomous emergency braking (AEB) in 2012.[6] United Nations Economic Commission for Europe (UNECE) has announced that this kind of system will become mandatory for new heavy vehicles starting in 2015.[7] NHTSA projected that the ensuing acceleration of the rollout of automatic emergency braking would prevent an estimated 28,000 collisions and 12,000 injuries.[5]
2016 년 3 월, 고속도로 교통 안전국 (NHTSA)과 고속도로 안전 보험 연구소는 미국 자동차의 99 % 제조업체가 미국에서 판매되는 거의 모든 신차에 자동 비상 제동 시스템을 표준 기능으로 포함하기로 합의했다고 발표했습니다. 유럽에서는 2012 년에 AEBS (Advanced emergency braking system) 또는 AEB (autonomous emergency braking)에 관한 관련 합의가있었습니다. 유엔 유럽 경제위원회 (UNECE)는 이러한 종류의 시스템이 새로운 무거운 NHTSA는 자동 비상 제동의 롤아웃 가속화로 약 28,000 건의 충돌과 12,000 건의 부상을 예방할 수있을 것으로 전망했습니다.
History
Early warning systems have been attempted as early as the late 1950s. Cadillac for instance, developed a prototype vehicle named the Cadillac Cyclone which used the new technology of radar to detect objects in the front of the car with the radar sensors mounted inside the "nose cones". It was deemed too costly and the model was subsequently dropped. Features such as this were typically mentioned as marketing tools, and likely never actually worked.
조기 경보 시스템은 1950 년대 후반에 시도되었습니다. 예를 들어 캐딜락은 레이더 센서가 장착 된 차량 정면의 물체를 탐지하기 위해 레이더의 신기술을 사용하는 Cadillac Cyclone이라는 프로토 타입 차량을 개발했습니다. 너무 비싸다고 받아들여졌고 모델 생산은 중단되었습니다. 이와 같은 기능은 일반적으로 마케팅 도구로 언급되었으며 실제로는 실제로 작동하지 않았습니다.
The first modern demonstration of a truly functional forward collision avoidance was performed in 1995 by a team of scientists and engineers at Hughes Research Laboratories in Malibu, California. The project was funded by Delco Electronics, and was led by HRL physicist Ross D. Olney. The technology was labeled for marketing purposes as "Forewarn". The system was radar based - a technology that was readily available at Hughes Electronics, but not commercially elsewhere. A small custom fabricated radar-head was developed specifically for this automotive application at 77 GHz. The forward radar-head, plus the signal processing unit and visual-audio-tactile feedbacks were first integrated into a Lexus LS400, and shortly thereafter into a Cadillac STS.[8]
진정한 기능의 순방향 충돌 회피에 대한 최초의 현대적인 시연은 1995 년 캘리포니아 주 말리부 (Malibu)에있는 Hughes Research Laboratories의 과학자 및 엔지니어 팀이 수행했습니다. 이 프로젝트는 Delco Electronics가 자금을 지원했으며 HRL의 물리학 자 Ross D. Olney가 이끌었습니다. 이 기술은 마케팅 목적으로 "Forewarn"으로 분류되었습니다. 이 시스템은 Hughes Electronics에서 쉽게 사용할 수 있었지만 다른 곳에서는 상업적으로 사용할 수 없었던 레이더 기반 기술이었습니다. 소형 맞춤 레이더 헤드가 77 GHz의 자동차 애플리케이션 용으로 특별히 개발되었습니다. 전방 레이더 헤드와 신호 처리 장치 및 시각적 오디오 촉각 피드백은 Lexus LS400에 처음 통합되었으며 이후 곧 Cadillac STS에 통합되었습니다.
In the early-2000s, the U.S. National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) researched whether to make frontal collision warning systems and lane departure warning systems mandatory.[9] In 2011, the European Commission investigated the stimulation of "collision mitigation by braking" systems.[10] Mandatory fitting (extra cost option) of Advanced Emergency Braking Systems in commercial vehicles would be implemented on 1 November, 2013 for new vehicle types and on 1 November, 2015 for all new vehicles in the European Union.[11] According to the impact assessment,[12] this might ultimately prevent around 5,000 fatalities and 50,000 serious injuries per year across the EU.
2000 년대 초반 미국 고속도로 교통 안전국 (NHTSA)은 정면 충돌 경고 시스템과 차선 이탈 경고 시스템을 필수로 설정할지 여부를 조사했습니다. 2011 년에 유럽 집행위원회는 "제동에 의한 충돌 완화"시스템에 대한 자극을 조사했습니다. 상업용 차량의 고급 비상 제동 시스템의 필수 피팅 (추가 비용 옵션)은 2013 년 11 월 1 일에 신형 차량 유형에 대해, 그리고 2015 년 11 월 1 일에 모든 유럽 연합 차량에 적용됩니다. 영향 평가에 따르면, 이는 궁극적으로 EU 전역에서 연간 약 5,000 건의 사망과 5 만 건의 중상을 예방할 수 있다고 합니다.
Benefits
A 2012 study[13] by the Insurance Institute for Highway Safety examined how particular features of crash-avoidance systems affected the number of claims under various forms of insurance coverage. The findings indicate that two crash-avoidance features provide the biggest benefits: (a) autonomous braking that would brake on its own, if the driver does not, to avoid a forward collision, and (b) adaptive headlights that would shift the headlights in the direction the driver steers. They found lane departure systems to be not helpful, and perhaps harmful, at the circa 2012 stage of development. A 2015 Insurance Institute for Highway Safety study found forward collision warning and automatic braking systems reduced rear collisions.[14]
고속도로 안전 보험 연구소의 2012 년 연구에 따르면 충돌 방지 시스템의 특정 기능이 다양한 보험 형태에서 청구 건수에 어떤 영향을 주 었는지 조사했습니다. 연구 결과에 따르면 두 가지 충돌 회피 기능이 다음과 같은 이점을 제공합니다. (a) 운전자가 앞으로 충돌을 피하기 위해 스스로를 제동하는 자율 제동, (b) 전조등을 전진시키는 적응 형 전조등 운전자가 조종하는 방향. 그들은 차선 이탈 시스템이 2012 년 경 개발 단계에서 도움이되지 않으며 아마도 해로운 것으로 나타났습니다. 2015 년 고속도로 안전 보험 연구소에서 충돌 경고가 나오고 자동 제동 장치가 후방 충돌을 감소 시켰습니다.
In the 2016 Berlin terror attack a truck was driven into the Berlin Christmas market and was brought to a stop by its automatic braking system.[15] Collision avoidance features are rapidly making their way into the new vehicle fleet. In a study of police-reported crashes, automatic emergency braking was found to reduce the incidence of rear-end crashes by 39 percent.[16] A 2012 study suggests that if all cars feature the system, it will reduce accidents by up to 27 percent and save up to 8,000 lives per year on European roads.[17][18]
2016 년 베를린 테러 공격에서 트럭은 베를린 크리스마스 시장으로 끌려와 자동 제동 시스템에 의해 중단되었습니다. 충돌 회피 기능은 새로운 차량 함대로 급속하게 나아가고 있습니다. 경찰이보고 한 사고 조사에서 자동 비상 제동 장치가 후방 충돌 사고를 39 % 줄였습니다. 2012 년 연구에 따르면 모든 차량에이 시스템이 장착되면 유럽 도로에서 사고가 최대 27 % 감소하고 연간 최대 8,000 명의 생명을 구할 수 있습니다.
Features
Several features are commonly found across collision avoidance systems. Some cars may implement lane departure warning systems.[19]
충돌 회피 시스템에서 일반적으로 여러 가지 기능이 있습니다. 일부 자동차는 차선 이탈 경고 시스템을 구현할 수 있습니다.
Pedestrian detection
Honda has developed since 2004 a night vision system that highlights pedestrians in front of the vehicle by alerting the driver with an audible chime and visually displaying them via HUD. Honda's system only works in temperatures below 30 degrees Celsius (86 Fahrenheit). This system first appeared on the Honda Legend.[20]
To assist in pedestrian safety as well as driver safety, Volvo implemented a pedestrian airbag in the Volvo V40, introduced in 2012.
Honda는 2004 년부터 운전자에게 경고음을 울리고 HUD를 통해 시각적으로 표시함으로써 차량 앞에서 보행자를 강조하는 야간 투시 시스템을 개발했습니다. Honda의 시스템은 섭씨 30도 (화씨 86도) 이하의 온도에서만 작동합니다. 이 시스템은 혼다 전설에 처음 등장했습니다.
보행자 안전 및 운전자 안전을 보조하기 위해 볼보는 2012 년에 도입 된 볼보 V40에서 보행자 용 에어백을 구현했습니다.
Automobile manufacturers
Audi
2010: "Pre sense" autonomous emergency braking system uses twin radar and monocular camera sensors[21] and was introduced in 2010 on the 2011 Audi A8.[22] "Pre sense plus" works in four phases. The system first provides warning of an impending accident, activating hazard warning lights, closing windows and sunroof, and pretensioning front seat belts. The warning is followed by light braking to get the driver's attention. The third phase initiates autonomous partial braking at a rate of 3 m/s² (9.8 ft/s²). The fourth phase increases braking to 5 m/s² (16.4 ft/s²) followed by automatic full braking power, roughly half a second before projected impact. "Pre sense rear", is designed to reduce the consequences of rear-end collisions. The sunroof and windows are closed and seat belts are prepared for impact. The seats are moved forward to protect the car's occupants. 2015 introduced the "avoidance assistant" system that intervenes in the steering to help the driver avoid an obstacle. If an accident occurs the "turning assistant" monitors opposing traffic when turning left at low speeds. In critical situation, it brakes the car. "Multicollision brake assist" uses controlled braking maneuvers during the accident to aid the driver. Both systems were introduced on the Second generation Q7.[23]
2010 : "사전 감지"자율 비상 제동 시스템은 트윈 레이더와 단안의 카메라 센서를 사용하며 2011 년 Audi A8에 2010 년에 소개되었습니다. "Pre sense plus"는 4 단계로 작동합니다. 시스템은 우선 임박한 사고에 대한 경고, 위험 경고등 작동, 창문과 선 루프의 닫힘, 앞 좌석 벨트의 프리 텐셔닝을 제공합니다. 운전자의주의를 끌기 위해 경미한 제동이 뒤따른 다. 세 번째 단계는 3m / s² (9.8ft / s²)의 속도로 자율적 인 부분 제동을 시작합니다. 네 번째 단계는 제동력을 5m / s² (16.4ft / s²)로 증가시킨 다음 자동 제동력, 즉 예상 충돌 이전에 약 0.5 초가 소요됩니다. "Pre sense rear"는 후방 충돌의 결과를 줄 이도록 설계되었습니다. 선 루프와 창문이 닫히고 안전 벨트가 충격에 대비합니다. 좌석은 자동차 탑승자를 보호하기 위해 앞으로 움직입니다. 2015 년에는 운전자가 장애물을 피할 수 있도록 조향 장치에 개입하는 "회피 보조 장치"시스템이 도입되었습니다. 사고가 발생하면 "선회 보조원"은 저속으로 좌회전 할 때 반대편의 교통량을 모니터링합니다. 중요한 상황에서, 그것은 차를 제동합니다. "다중 충돌 브레이크 보조 장치"는 운전자를 보조하기 위해 사고 중에 제어 된 제동 조작을 사용합니다. 두 시스템 모두 2 세대 Q7에 도입되었습니다.
BMW
Ford
General Motors
Honda
Mercedes-Benz
Nissan
Subaru
Toyota
Volkswagen
Volvo
2006: Volvo's "Collision Warning with Auto Brake", developed in cooperation with Mobileye, was introduced on the 2007 S80. This system is powered by a radar/camera sensor fusion and provides a warning through a head up display that visually resembles brake lamps. If the driver does not react, the system pre-charges the brakes and increases the brake assist sensitivity to maximize driver braking performance. Later versions will automatically apply the brakes to minimize pedestrian impacts. In some models of Volvos, the automatic braking system can be manually turned off. The V40 also included the first pedestrian airbag, when it was introduced in 2012.
2013: Volvo introduced the first cyclist detection system. All Volvo automobiles now come standard with a lidar laser sensor that monitors the front of the roadway, and if a potential collision is detected, the safety belts will retract to reduce excess slack. Volvo now includes this safety device as an optional in FH series trucks.[57] 2015: "IntelliSafe" with auto brake at intersection. The Volvo XC90 features automatic braking if the driver turns in front of an oncoming car. This is a common scenario at busy city crossings as well as on highways, where the speed limits are higher.
2006 : Mobileye와 협력하여 개발 된 Volvo의 "Auto Brake와 충돌 경고"가 2007 S80에 소개되었습니다. 이 시스템은 레이더 / 카메라 센서 퓨전에 의해 구동되며 브레이크 램프와 시각적으로 유사한 헤드 업 디스플레이를 통해 경고를 제공합니다. 운전자가 반응하지 않으면 시스템은 브레이크를 사전 충전하고 브레이크 보조 감도를 높여 운전자 제동 성능을 극대화합니다. 최신 버전은 자동으로 보행자 영향을 최소화하기 위해 브레이크를 적용합니다. Volvos의 일부 모델에서는 자동 제동 시스템을 수동으로 끌 수 있습니다. V40은 2012 년에 처음 소개 된 보행자 전용 에어백도 포함했습니다.
2013 년 : 볼보 (Volvo)가 최초의 자전거 탐지 시스템을 발표했습니다. 현재 모든 볼보 자동차에는 도로 전면을 모니터링하는 라이더 레이저 센서가 표준으로 장착되어 잠재적 인 충돌이 감지되면 안전 벨트가 과도한 여유를 줄이기 위해 철회됩니다. 볼보는 현재이 안전 장치를 FH 시리즈 트럭의 옵션 품목으로 포함하고 있습니다. 2015 : 교차로에서 자동 브레이크가있는 "IntelliSafe". 볼보 XC90은 운전자가 다가오는 자동차 앞에서 몸을 돌리면 자동 제동 기능이 있습니다. 바쁜 도시의 횡단뿐만 아니라 속도 제한이 높은 고속도로에서의 일반적인 시나리오입니다.
피드 구독하기:
글 (Atom)