참조: Link
A collision avoidance system is an automobile safety system designed to reduce the severity of a collision. It is also known as a precrash system, forward collision warning system, or collision mitigating system. It uses radar (all-weather) and sometimes laser (LIDAR) and camera (employing image recognition) to detect an imminent crash. GPS sensors can detect fixed dangers such as approaching stop signs through a location database.[1][2][3]
충돌 회피 시스템은 충돌의 심각성을 줄 이도록 설계된 자동차 안전 시스템입니다. 또한 프리 래시 (precrash) 시스템, 순방향 충돌 경고 시스템 또는 충돌 완화 시스템으로도 알려져 있습니다. 레이더 (전천후)와 때로는 레이저 (LIDAR) 및 카메라 (이미지 인식 사용)를 사용하여 임박한 충돌을 감지합니다. GPS 센서는 위치 데이터베이스를 통해 접근하는 정지 신호와 같은 고정 된 위험을 감지 할 수 있습니다.
Once the detection is done, these systems either provide a warning to the driver when there is an imminent collision or take action autonomously without any driver input (by braking or steering or both). Collision avoidance by braking is appropriate at low vehicle speeds (e.g. below 50 km/h), while collision avoidance by steering is appropriate at higher vehicle speeds.[4] Cars with collision avoidance may also be equipped with adaptive cruise control, and use the same forward-looking sensors.
감지가 완료되면,이 시스템은 임박한 충돌이있을 때 운전자에게 경고를 제공하거나 운전자 입력없이 (자제 또는 조향 또는 양쪽 모두에 의해) 자율적으로 행동을 취합니다. 낮은 차량 속도 (예 : 50 km / h 미만)에서는 제동에 의한 충돌 회피가 적절하지만 높은 차량 속도에서는 조향에 의한 충돌 회피가 적절합니다. 충돌 회피가있는 자동차는 적응 형 순항 제어 장치가 장착되어있을 수 있으며 동일한 전방 탐지 센서를 사용할 수 있습니다.
In March 2016, the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) and the Insurance Institute for Highway Safety announced the manufacturers of 99% of U.S. automobiles had agreed to include automatic emergency braking systems as a standard feature on virtually all new cars sold in the U.S. by 2022.[5] In Europe there was a related agreement about advanced emergency braking system (AEBS) or autonomous emergency braking (AEB) in 2012.[6] United Nations Economic Commission for Europe (UNECE) has announced that this kind of system will become mandatory for new heavy vehicles starting in 2015.[7] NHTSA projected that the ensuing acceleration of the rollout of automatic emergency braking would prevent an estimated 28,000 collisions and 12,000 injuries.[5]
2016 년 3 월, 고속도로 교통 안전국 (NHTSA)과 고속도로 안전 보험 연구소는 미국 자동차의 99 % 제조업체가 미국에서 판매되는 거의 모든 신차에 자동 비상 제동 시스템을 표준 기능으로 포함하기로 합의했다고 발표했습니다. 유럽에서는 2012 년에 AEBS (Advanced emergency braking system) 또는 AEB (autonomous emergency braking)에 관한 관련 합의가있었습니다. 유엔 유럽 경제위원회 (UNECE)는 이러한 종류의 시스템이 새로운 무거운 NHTSA는 자동 비상 제동의 롤아웃 가속화로 약 28,000 건의 충돌과 12,000 건의 부상을 예방할 수있을 것으로 전망했습니다.
History
Early warning systems have been attempted as early as the late 1950s. Cadillac for instance, developed a prototype vehicle named the Cadillac Cyclone which used the new technology of radar to detect objects in the front of the car with the radar sensors mounted inside the "nose cones". It was deemed too costly and the model was subsequently dropped. Features such as this were typically mentioned as marketing tools, and likely never actually worked.
조기 경보 시스템은 1950 년대 후반에 시도되었습니다. 예를 들어 캐딜락은 레이더 센서가 장착 된 차량 정면의 물체를 탐지하기 위해 레이더의 신기술을 사용하는 Cadillac Cyclone이라는 프로토 타입 차량을 개발했습니다. 너무 비싸다고 받아들여졌고 모델 생산은 중단되었습니다. 이와 같은 기능은 일반적으로 마케팅 도구로 언급되었으며 실제로는 실제로 작동하지 않았습니다.
The first modern demonstration of a truly functional forward collision avoidance was performed in 1995 by a team of scientists and engineers at Hughes Research Laboratories in Malibu, California. The project was funded by Delco Electronics, and was led by HRL physicist Ross D. Olney. The technology was labeled for marketing purposes as "Forewarn". The system was radar based - a technology that was readily available at Hughes Electronics, but not commercially elsewhere. A small custom fabricated radar-head was developed specifically for this automotive application at 77 GHz. The forward radar-head, plus the signal processing unit and visual-audio-tactile feedbacks were first integrated into a Lexus LS400, and shortly thereafter into a Cadillac STS.[8]
진정한 기능의 순방향 충돌 회피에 대한 최초의 현대적인 시연은 1995 년 캘리포니아 주 말리부 (Malibu)에있는 Hughes Research Laboratories의 과학자 및 엔지니어 팀이 수행했습니다. 이 프로젝트는 Delco Electronics가 자금을 지원했으며 HRL의 물리학 자 Ross D. Olney가 이끌었습니다. 이 기술은 마케팅 목적으로 "Forewarn"으로 분류되었습니다. 이 시스템은 Hughes Electronics에서 쉽게 사용할 수 있었지만 다른 곳에서는 상업적으로 사용할 수 없었던 레이더 기반 기술이었습니다. 소형 맞춤 레이더 헤드가 77 GHz의 자동차 애플리케이션 용으로 특별히 개발되었습니다. 전방 레이더 헤드와 신호 처리 장치 및 시각적 오디오 촉각 피드백은 Lexus LS400에 처음 통합되었으며 이후 곧 Cadillac STS에 통합되었습니다.
In the early-2000s, the U.S. National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) researched whether to make frontal collision warning systems and lane departure warning systems mandatory.[9] In 2011, the European Commission investigated the stimulation of "collision mitigation by braking" systems.[10] Mandatory fitting (extra cost option) of Advanced Emergency Braking Systems in commercial vehicles would be implemented on 1 November, 2013 for new vehicle types and on 1 November, 2015 for all new vehicles in the European Union.[11] According to the impact assessment,[12] this might ultimately prevent around 5,000 fatalities and 50,000 serious injuries per year across the EU.
2000 년대 초반 미국 고속도로 교통 안전국 (NHTSA)은 정면 충돌 경고 시스템과 차선 이탈 경고 시스템을 필수로 설정할지 여부를 조사했습니다. 2011 년에 유럽 집행위원회는 "제동에 의한 충돌 완화"시스템에 대한 자극을 조사했습니다. 상업용 차량의 고급 비상 제동 시스템의 필수 피팅 (추가 비용 옵션)은 2013 년 11 월 1 일에 신형 차량 유형에 대해, 그리고 2015 년 11 월 1 일에 모든 유럽 연합 차량에 적용됩니다. 영향 평가에 따르면, 이는 궁극적으로 EU 전역에서 연간 약 5,000 건의 사망과 5 만 건의 중상을 예방할 수 있다고 합니다.
Benefits
A 2012 study[13] by the Insurance Institute for Highway Safety examined how particular features of crash-avoidance systems affected the number of claims under various forms of insurance coverage. The findings indicate that two crash-avoidance features provide the biggest benefits: (a) autonomous braking that would brake on its own, if the driver does not, to avoid a forward collision, and (b) adaptive headlights that would shift the headlights in the direction the driver steers. They found lane departure systems to be not helpful, and perhaps harmful, at the circa 2012 stage of development. A 2015 Insurance Institute for Highway Safety study found forward collision warning and automatic braking systems reduced rear collisions.[14]
고속도로 안전 보험 연구소의 2012 년 연구에 따르면 충돌 방지 시스템의 특정 기능이 다양한 보험 형태에서 청구 건수에 어떤 영향을 주 었는지 조사했습니다. 연구 결과에 따르면 두 가지 충돌 회피 기능이 다음과 같은 이점을 제공합니다. (a) 운전자가 앞으로 충돌을 피하기 위해 스스로를 제동하는 자율 제동, (b) 전조등을 전진시키는 적응 형 전조등 운전자가 조종하는 방향. 그들은 차선 이탈 시스템이 2012 년 경 개발 단계에서 도움이되지 않으며 아마도 해로운 것으로 나타났습니다. 2015 년 고속도로 안전 보험 연구소에서 충돌 경고가 나오고 자동 제동 장치가 후방 충돌을 감소 시켰습니다.
In the 2016 Berlin terror attack a truck was driven into the Berlin Christmas market and was brought to a stop by its automatic braking system.[15] Collision avoidance features are rapidly making their way into the new vehicle fleet. In a study of police-reported crashes, automatic emergency braking was found to reduce the incidence of rear-end crashes by 39 percent.[16] A 2012 study suggests that if all cars feature the system, it will reduce accidents by up to 27 percent and save up to 8,000 lives per year on European roads.[17][18]
2016 년 베를린 테러 공격에서 트럭은 베를린 크리스마스 시장으로 끌려와 자동 제동 시스템에 의해 중단되었습니다. 충돌 회피 기능은 새로운 차량 함대로 급속하게 나아가고 있습니다. 경찰이보고 한 사고 조사에서 자동 비상 제동 장치가 후방 충돌 사고를 39 % 줄였습니다. 2012 년 연구에 따르면 모든 차량에이 시스템이 장착되면 유럽 도로에서 사고가 최대 27 % 감소하고 연간 최대 8,000 명의 생명을 구할 수 있습니다.
Features
Several features are commonly found across collision avoidance systems. Some cars may implement lane departure warning systems.[19]
충돌 회피 시스템에서 일반적으로 여러 가지 기능이 있습니다. 일부 자동차는 차선 이탈 경고 시스템을 구현할 수 있습니다.
Pedestrian detection
Honda has developed since 2004 a night vision system that highlights pedestrians in front of the vehicle by alerting the driver with an audible chime and visually displaying them via HUD. Honda's system only works in temperatures below 30 degrees Celsius (86 Fahrenheit). This system first appeared on the Honda Legend.[20]
To assist in pedestrian safety as well as driver safety, Volvo implemented a pedestrian airbag in the Volvo V40, introduced in 2012.
Honda는 2004 년부터 운전자에게 경고음을 울리고 HUD를 통해 시각적으로 표시함으로써 차량 앞에서 보행자를 강조하는 야간 투시 시스템을 개발했습니다. Honda의 시스템은 섭씨 30도 (화씨 86도) 이하의 온도에서만 작동합니다. 이 시스템은 혼다 전설에 처음 등장했습니다.
보행자 안전 및 운전자 안전을 보조하기 위해 볼보는 2012 년에 도입 된 볼보 V40에서 보행자 용 에어백을 구현했습니다.
Automobile manufacturers
Audi
2010: "Pre sense" autonomous emergency braking system uses twin radar and monocular camera sensors[21] and was introduced in 2010 on the 2011 Audi A8.[22] "Pre sense plus" works in four phases. The system first provides warning of an impending accident, activating hazard warning lights, closing windows and sunroof, and pretensioning front seat belts. The warning is followed by light braking to get the driver's attention. The third phase initiates autonomous partial braking at a rate of 3 m/s² (9.8 ft/s²). The fourth phase increases braking to 5 m/s² (16.4 ft/s²) followed by automatic full braking power, roughly half a second before projected impact. "Pre sense rear", is designed to reduce the consequences of rear-end collisions. The sunroof and windows are closed and seat belts are prepared for impact. The seats are moved forward to protect the car's occupants. 2015 introduced the "avoidance assistant" system that intervenes in the steering to help the driver avoid an obstacle. If an accident occurs the "turning assistant" monitors opposing traffic when turning left at low speeds. In critical situation, it brakes the car. "Multicollision brake assist" uses controlled braking maneuvers during the accident to aid the driver. Both systems were introduced on the Second generation Q7.[23]
2010 : "사전 감지"자율 비상 제동 시스템은 트윈 레이더와 단안의 카메라 센서를 사용하며 2011 년 Audi A8에 2010 년에 소개되었습니다. "Pre sense plus"는 4 단계로 작동합니다. 시스템은 우선 임박한 사고에 대한 경고, 위험 경고등 작동, 창문과 선 루프의 닫힘, 앞 좌석 벨트의 프리 텐셔닝을 제공합니다. 운전자의주의를 끌기 위해 경미한 제동이 뒤따른 다. 세 번째 단계는 3m / s² (9.8ft / s²)의 속도로 자율적 인 부분 제동을 시작합니다. 네 번째 단계는 제동력을 5m / s² (16.4ft / s²)로 증가시킨 다음 자동 제동력, 즉 예상 충돌 이전에 약 0.5 초가 소요됩니다. "Pre sense rear"는 후방 충돌의 결과를 줄 이도록 설계되었습니다. 선 루프와 창문이 닫히고 안전 벨트가 충격에 대비합니다. 좌석은 자동차 탑승자를 보호하기 위해 앞으로 움직입니다. 2015 년에는 운전자가 장애물을 피할 수 있도록 조향 장치에 개입하는 "회피 보조 장치"시스템이 도입되었습니다. 사고가 발생하면 "선회 보조원"은 저속으로 좌회전 할 때 반대편의 교통량을 모니터링합니다. 중요한 상황에서, 그것은 차를 제동합니다. "다중 충돌 브레이크 보조 장치"는 운전자를 보조하기 위해 사고 중에 제어 된 제동 조작을 사용합니다. 두 시스템 모두 2 세대 Q7에 도입되었습니다.
BMW
Ford
General Motors
Honda
Mercedes-Benz
Nissan
Subaru
Toyota
Volkswagen
Volvo
2006: Volvo's "Collision Warning with Auto Brake", developed in cooperation with Mobileye, was introduced on the 2007 S80. This system is powered by a radar/camera sensor fusion and provides a warning through a head up display that visually resembles brake lamps. If the driver does not react, the system pre-charges the brakes and increases the brake assist sensitivity to maximize driver braking performance. Later versions will automatically apply the brakes to minimize pedestrian impacts. In some models of Volvos, the automatic braking system can be manually turned off. The V40 also included the first pedestrian airbag, when it was introduced in 2012.
2013: Volvo introduced the first cyclist detection system. All Volvo automobiles now come standard with a lidar laser sensor that monitors the front of the roadway, and if a potential collision is detected, the safety belts will retract to reduce excess slack. Volvo now includes this safety device as an optional in FH series trucks.[57] 2015: "IntelliSafe" with auto brake at intersection. The Volvo XC90 features automatic braking if the driver turns in front of an oncoming car. This is a common scenario at busy city crossings as well as on highways, where the speed limits are higher.
2006 : Mobileye와 협력하여 개발 된 Volvo의 "Auto Brake와 충돌 경고"가 2007 S80에 소개되었습니다. 이 시스템은 레이더 / 카메라 센서 퓨전에 의해 구동되며 브레이크 램프와 시각적으로 유사한 헤드 업 디스플레이를 통해 경고를 제공합니다. 운전자가 반응하지 않으면 시스템은 브레이크를 사전 충전하고 브레이크 보조 감도를 높여 운전자 제동 성능을 극대화합니다. 최신 버전은 자동으로 보행자 영향을 최소화하기 위해 브레이크를 적용합니다. Volvos의 일부 모델에서는 자동 제동 시스템을 수동으로 끌 수 있습니다. V40은 2012 년에 처음 소개 된 보행자 전용 에어백도 포함했습니다.
2013 년 : 볼보 (Volvo)가 최초의 자전거 탐지 시스템을 발표했습니다. 현재 모든 볼보 자동차에는 도로 전면을 모니터링하는 라이더 레이저 센서가 표준으로 장착되어 잠재적 인 충돌이 감지되면 안전 벨트가 과도한 여유를 줄이기 위해 철회됩니다. 볼보는 현재이 안전 장치를 FH 시리즈 트럭의 옵션 품목으로 포함하고 있습니다. 2015 : 교차로에서 자동 브레이크가있는 "IntelliSafe". 볼보 XC90은 운전자가 다가오는 자동차 앞에서 몸을 돌리면 자동 제동 기능이 있습니다. 바쁜 도시의 횡단뿐만 아니라 속도 제한이 높은 고속도로에서의 일반적인 시나리오입니다.
2017년 10월 22일 일요일
좋은 이야기들
1. 마시멜로 이야기
- 축적의 시간
- 일반적인 마시멜로가 아닌 아이들이 살아가는 환경에 대한 이야기
2. 신학생들의 착한 사마리아인 이야기
- Focus의 저자
- 급하게만 움직이면 결국 얻지 못한다는 이야기
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2017년 10월 21일 토요일
Blind Spot Monitor(include BLIS-Blind Spot Information System, BSW-Blind Spot Warning)
참조: Wikipedia Link
추가 Youtube Link
The blind spot monitor is a vehicle-based sensor device that detects other vehicles located to the driver’s side and rear. Warnings can be visual, audible, vibrating, or tactile.[1][2]
사각 지령 모니터는 운전자 측과 후면에있는 다른 차량을 감지하는 차량 기반 센서 장치입니다. 경고는 시각적, 청각 적, 진동적 또는 촉각적일 수 있습니다.
However, blind spot monitors are an option that may do more than monitor the sides and rear of the vehicle. They may also include "Cross Traffic Alert", "which alerts drivers backing out of a parking space when traffic is approaching from the sides."[1][3]
그러나 사각 지대 모니터는 차량의 측면과 후면을 모니터링하는 것 이상의 기능을 수행 할 수있는 옵션입니다. 또한 트래픽이 측면에서 접근 할 때 운전자가 주차 공간을 후진하는 것을 경고하는 "교차 교통 경고"를 포함 할 수 있습니다.
History
If side view mirrors are properly adjusted on a car, there is no blind spot on the sides.[3][4][5][6] This method was first revealed by George Platzer in a 1995 paper presented to the Society of Automotive Engineers,[3][4][6] but the method is frequently overlooked in driver's education classes and takes some getting used to. Calculated elimination of blind spots by trained drivers is inexpensive and obviates the need for expensive technological solutions to that problem, provided drivers take the time to set up and use their mirrors properly.[3]
사이드 뷰 미러가 차량에서 적절하게 조정되면 측면에 사각 지대가 없습니다. 이 방법은 George Platzer에 의해 1995 년 자동차 엔지니어 협회 (Society of Automotive Engineers) 지에 발표되었지만 운전자 교육 수업에서 간과되는 경우가 많았으며 익숙해 져야했습니다. 숙련 된 운전자가 사각 지대를 계산하여 제거하면 운전자가 거울을 올바르게 설치하고 사용하는 데 시간을 허비한다는 점을 감안할 때 비용이 적게 들고 그 문제에 대한 비싼 기술 솔루션의 필요성을 없앨 수 있습니다.
Platzer received a patent for his blind spot monitor, and it has been incorporated into various products associated with Ford Motor Company.[3] The blind zone mirror has been touted as "an elegant and relatively inexpensive solution" to this recognized problem.[3]
Platzer는 사각 지대 모니터에 대한 특허를 받았으며 Ford Motor Company와 관련된 다양한 제품에 통합되었습니다. 블라인드 존 미러 (blind zone mirror)는 인식 된 문제에 대해 "우아하고 비교적 저렴한 해결책"으로 선전되었습니다.
Blind Spot Warning
Volvo
BLIS is an acronym for Blind Spot Information System, a system of protection developed by Volvo. Volvo's previous parent, Ford Motor Company, has since adapted the system to its Ford, Lincoln, and Mercury brands.
BLIS는 볼보 (Volvo)가 개발 한 보호 시스템 인 맹점 정보 시스템 (Blind Spot Information System)의 머리 글자입니다. Volvo의 이전 부모기업 인 Ford Motor Company는 이후이 시스템을 Ford, Lincoln 및 Mercury 브랜드에 적용했습니다.
This system was first introduced on the redesigned 2007 Volvo S80 sedan and produced a visible alert when a car entered the blind spot while a driver was switching lanes, using two door mounted lenses to check the blind spot area for an impending collision.
이 시스템은 새롭게 디자인 된 2007 Volvo S80 세단에 처음 도입되었으며 운전자가 차선을 변경하는 동안 차가 사각 지대로 들어갔을 때 눈에 띄는 경계를 확인하기 위해 사각 지대를 점검하기 위해 두 개의 도어 장착형 렌즈를 사용하여 눈에 띄는 경보를 울 렸습니다.
Mazda
Mazda was the first Japanese automaker to offer a blind spot monitor, which they refer to as "BSM" (Blind Spot Monitoring). It was initially introduced on the 2008 Mazda CX-9 Grand Touring and remained limited to only that highest trim level through the 2012 model year. For 2013, BSM was standard on both the CX-9 Touring and Grand Touring models.
마쯔다는 사상 최초의 일본 자동차 제조사로서 "BSM"(Blind Spot Monitoring)이라고 부르는 사각 지대 모니터를 제공했습니다. 그것은 처음에 2008의 마쯔다 CX-9 Grand Touring에 소개되었고, 단지 2012의 모델 년을 통하여 그 가장 높은 깔끔한 수준에 한해지고 있었다. 2013 년 BSM은 CX-9 Touring 및 Grand Touring 모델에서 표준으로 사용되었습니다.
Mazda also added BSM to the redesigned 2009 Mazda 6. Blind spot monitoring was standard equipment on the 6i and 6s Grand Touring trim levels, and was an available option on some lower trim levels. Mazda has since expanded the availability of BSM, having added it to the feature list of the Mazda3, CX-5, MX-5 Miata, and the upcoming CX-3, often as part of an option package.
마쯔다는 또한 재 설계된 2009 Mazda 6에 BSM을 추가했습니다. BSM은 6i 및 6s 그랜드 투어링 트림 레벨의 표준 장비였으며 일부 낮은 트림 레벨에서 사용 가능한 옵션이었습니다. Mazda는 이후 Mazda3, CX-5, MX-5 Miata 및 곧 출시 될 CX-3의 기능 목록에 BSM을 추가하여 옵션 패키지의 일부로 추가했습니다.
Ford
Ford uses the acronym BLIS for its blind spot detection. The system is active both in "drive" and "neutral" transmission gears, and is turned off when in reverse or park gears.[7] On Ford products, the system was first introduced in the spring of 2009, on the 2010 Ford Fusion and Fusion Hybrid, 2010 Mercury Milan and Milan Hybrid, and 2010 Lincoln MKZ.
Ford는 사각 지대 탐지를 위해 약어 BLIS를 사용합니다. 이 시스템은 "구동"및 "중립"변속기 모두에서 작동하고 후진 또는 파킹 장치에서 꺼집니다. 포드 제품에 시스템은 2009 포드 퓨전과 퓨전 하이브리드, 2010 머큐리 밀란과 밀라노 하이브리드, 2010 년 링컨 MKZ에서 2009 년 봄에 처음 소개되었습니다.
Mitsubishi
Mitsubishi offers a Blind Spot Warning (BSW) on the Pajero Sport launched in 2016.[8]
Mitsubishi는 2016 년에 출시 된 Pajero Sport에서 BSW (Blind Spot Warning)를 제공합니다.
추가 Youtube Link
The blind spot monitor is a vehicle-based sensor device that detects other vehicles located to the driver’s side and rear. Warnings can be visual, audible, vibrating, or tactile.[1][2]
사각 지령 모니터는 운전자 측과 후면에있는 다른 차량을 감지하는 차량 기반 센서 장치입니다. 경고는 시각적, 청각 적, 진동적 또는 촉각적일 수 있습니다.
However, blind spot monitors are an option that may do more than monitor the sides and rear of the vehicle. They may also include "Cross Traffic Alert", "which alerts drivers backing out of a parking space when traffic is approaching from the sides."[1][3]
그러나 사각 지대 모니터는 차량의 측면과 후면을 모니터링하는 것 이상의 기능을 수행 할 수있는 옵션입니다. 또한 트래픽이 측면에서 접근 할 때 운전자가 주차 공간을 후진하는 것을 경고하는 "교차 교통 경고"를 포함 할 수 있습니다.
History
If side view mirrors are properly adjusted on a car, there is no blind spot on the sides.[3][4][5][6] This method was first revealed by George Platzer in a 1995 paper presented to the Society of Automotive Engineers,[3][4][6] but the method is frequently overlooked in driver's education classes and takes some getting used to. Calculated elimination of blind spots by trained drivers is inexpensive and obviates the need for expensive technological solutions to that problem, provided drivers take the time to set up and use their mirrors properly.[3]
사이드 뷰 미러가 차량에서 적절하게 조정되면 측면에 사각 지대가 없습니다. 이 방법은 George Platzer에 의해 1995 년 자동차 엔지니어 협회 (Society of Automotive Engineers) 지에 발표되었지만 운전자 교육 수업에서 간과되는 경우가 많았으며 익숙해 져야했습니다. 숙련 된 운전자가 사각 지대를 계산하여 제거하면 운전자가 거울을 올바르게 설치하고 사용하는 데 시간을 허비한다는 점을 감안할 때 비용이 적게 들고 그 문제에 대한 비싼 기술 솔루션의 필요성을 없앨 수 있습니다.
Platzer received a patent for his blind spot monitor, and it has been incorporated into various products associated with Ford Motor Company.[3] The blind zone mirror has been touted as "an elegant and relatively inexpensive solution" to this recognized problem.[3]
Platzer는 사각 지대 모니터에 대한 특허를 받았으며 Ford Motor Company와 관련된 다양한 제품에 통합되었습니다. 블라인드 존 미러 (blind zone mirror)는 인식 된 문제에 대해 "우아하고 비교적 저렴한 해결책"으로 선전되었습니다.
Blind Spot Warning
Volvo
BLIS is an acronym for Blind Spot Information System, a system of protection developed by Volvo. Volvo's previous parent, Ford Motor Company, has since adapted the system to its Ford, Lincoln, and Mercury brands.
BLIS는 볼보 (Volvo)가 개발 한 보호 시스템 인 맹점 정보 시스템 (Blind Spot Information System)의 머리 글자입니다. Volvo의 이전 부모기업 인 Ford Motor Company는 이후이 시스템을 Ford, Lincoln 및 Mercury 브랜드에 적용했습니다.
This system was first introduced on the redesigned 2007 Volvo S80 sedan and produced a visible alert when a car entered the blind spot while a driver was switching lanes, using two door mounted lenses to check the blind spot area for an impending collision.
이 시스템은 새롭게 디자인 된 2007 Volvo S80 세단에 처음 도입되었으며 운전자가 차선을 변경하는 동안 차가 사각 지대로 들어갔을 때 눈에 띄는 경계를 확인하기 위해 사각 지대를 점검하기 위해 두 개의 도어 장착형 렌즈를 사용하여 눈에 띄는 경보를 울 렸습니다.
Mazda
Mazda was the first Japanese automaker to offer a blind spot monitor, which they refer to as "BSM" (Blind Spot Monitoring). It was initially introduced on the 2008 Mazda CX-9 Grand Touring and remained limited to only that highest trim level through the 2012 model year. For 2013, BSM was standard on both the CX-9 Touring and Grand Touring models.
마쯔다는 사상 최초의 일본 자동차 제조사로서 "BSM"(Blind Spot Monitoring)이라고 부르는 사각 지대 모니터를 제공했습니다. 그것은 처음에 2008의 마쯔다 CX-9 Grand Touring에 소개되었고, 단지 2012의 모델 년을 통하여 그 가장 높은 깔끔한 수준에 한해지고 있었다. 2013 년 BSM은 CX-9 Touring 및 Grand Touring 모델에서 표준으로 사용되었습니다.
Mazda also added BSM to the redesigned 2009 Mazda 6. Blind spot monitoring was standard equipment on the 6i and 6s Grand Touring trim levels, and was an available option on some lower trim levels. Mazda has since expanded the availability of BSM, having added it to the feature list of the Mazda3, CX-5, MX-5 Miata, and the upcoming CX-3, often as part of an option package.
마쯔다는 또한 재 설계된 2009 Mazda 6에 BSM을 추가했습니다. BSM은 6i 및 6s 그랜드 투어링 트림 레벨의 표준 장비였으며 일부 낮은 트림 레벨에서 사용 가능한 옵션이었습니다. Mazda는 이후 Mazda3, CX-5, MX-5 Miata 및 곧 출시 될 CX-3의 기능 목록에 BSM을 추가하여 옵션 패키지의 일부로 추가했습니다.
Ford
Ford uses the acronym BLIS for its blind spot detection. The system is active both in "drive" and "neutral" transmission gears, and is turned off when in reverse or park gears.[7] On Ford products, the system was first introduced in the spring of 2009, on the 2010 Ford Fusion and Fusion Hybrid, 2010 Mercury Milan and Milan Hybrid, and 2010 Lincoln MKZ.
Ford는 사각 지대 탐지를 위해 약어 BLIS를 사용합니다. 이 시스템은 "구동"및 "중립"변속기 모두에서 작동하고 후진 또는 파킹 장치에서 꺼집니다. 포드 제품에 시스템은 2009 포드 퓨전과 퓨전 하이브리드, 2010 머큐리 밀란과 밀라노 하이브리드, 2010 년 링컨 MKZ에서 2009 년 봄에 처음 소개되었습니다.
Mitsubishi
Mitsubishi offers a Blind Spot Warning (BSW) on the Pajero Sport launched in 2016.[8]
Mitsubishi는 2016 년에 출시 된 Pajero Sport에서 BSW (Blind Spot Warning)를 제공합니다.
Active Safety
참조: Link
The term active safety (or primary safety) is used in two distinct ways.
능동 안전 (예방안전? 1차 안전? 우선안전? 능동안전?)이라는 용어는 두 가지 방식으로 사용됩니다.
The first, mainly in the United States, refers to safety systems that help avoid automobile accidents, such as good steering and brakes. In this context, passive safety refers to features that help reduce the effects of an accident, such as seat belts, airbags and strong body structures. This use is essentially interchangeable with the terms primary and secondary safety that tend to be used in the UK.
첫번째, 미국에서는 좋은 조향 및 브레이크와 같은 자동차 사고를 피하는 데 도움이되는 안전 시스템을 의미합니다. 이러한 맥락에서 수동적 안전은 안전 벨트, 에어백 및 강한 신체 구조와 같은 사고의 영향을 줄이는 데 도움이되는 기능을 가리 킵니다. 이 사용은 기본적으로 영국에서 사용되는 1 차 및 2 차 안전이라는 용어와 상호 교환이 가능합니다.
However, active safety is increasingly being used to describe systems that use an understanding of the state of the vehicle to both avoid and minimize the effects of a crash. These include braking systems, like brake assist, traction control systems and electronic stability control systems, that interpret signals from various sensors to help the driver control the vehicle. Additionally, forward-looking, sensor-based systems such as Advanced Driver Assistance Systems including adaptive cruise control and collision warning/avoidance/mitigation systems are also considered as active safety systems under this definition.
그러나, 사고의 영향을 피하고 최소화하기 위해 차량의 상태를 이해하는 능동 안전이 점점 더 많이 사용되고 있습니다. 여기에는 운전자가 차량을 제어하는 데 도움이되는 다양한 센서의 신호를 해석하는 브레이크 보조, 트랙션 제어 시스템 및 전자 안정성 제어 시스템과 같은 제동 시스템이 포함됩니다. 또한, 적응 형 크루즈 컨트롤 및 충돌 경고 / 회피 / 완화 시스템을 포함한 고급 운전 보조 시스템과 같은 미래 지향적 인 센서 기반 시스템도이 정의에 따라 능동적 인 안전 시스템으로 간주됩니다.
These forward-looking technologies are expected to play an increasing role in collision avoidance and mitigation in the future. Most major component suppliers, such as Delphi, TRW and Bosch, are developing such systems. However, as they become more sophisticated, questions will need to be addressed regarding driver autonomy and at what point these systems should intervene if they believe a crash is likely.
이러한 미래 지향 기술은 미래의 충돌 회피 및 완화에 중요한 역할을 할 것으로 예상됩니다. Delphi, TRW 및 Bosch와 같은 대부분의 주요 부품 공급 업체는 이러한 시스템을 개발하고 있습니다. 그러나 그들이 더 정교 해짐에 따라 운전자의 자율성에 관한 질문과 충돌 가능성이 있다고 생각할 때 이러한 시스템이 어느 시점에 개입해야하는지에 대한 질문을 제기해야합니다.
In engineering, active safety systems are systems activated in response to a safety problem or abnormal event. Such systems may be activated by a human operator, automatically by a computer driven system, or even mechanically. In nuclear engineering, active safety contrasts to passive safety in that it relies on operator or computer automated intervention, whereas passive safety systems rely on the laws of nature to make the reactor respond to dangerous events in a favourable manner.
엔지니어링에서 능동 안전 시스템은 안전 문제 또는 비정상적인 상황에 대한 응답으로 활성화되는 시스템입니다. 이러한 시스템은 조작자에 의해, 컴퓨터 구동 시스템에 의해, 또는 기계적으로조차 활성화 될 수 있습니다. 원자력 공학에서 능동적 인 안전은 운영자 또는 컴퓨터 자동 개입에 의존한다는 점에서 수동적 인 안전과 대조되는 반면 수동적 인 안전 시스템은 원자로가 위험한 상황에 유리하게 반응하도록 자연 법칙에 의존합니다.
Examples
The computer operated control rods in a nuclear power station provide an active safety system, whereas a fuel that produces less heat at abnormally high temperatures
constitutes a passive safety feature
원자력 발전소의 컴퓨터로 작동되는 제어봉은 능동적 인 안전 시스템을 제공하는 반면 비정상적으로 높은 온도에서 열을 덜 생성하는 연료는 수동 안전 기능을 구성합니다
Collision avoidance systems in a modern car
현대 자동차의 충돌 회피 시스템
Many buildings have interconnected fire alarms that can be triggered manually by pushing a button or breaking a glass plate attached to sensors
많은 건물에는 버튼을 누르거나 센서에 부착 된 유리판을 깨서 수동으로 트리거 할 수있는 화재 경보기가 서로 연결되어 있습니다
Automotive sector
In the automotive sector the term active safety (or primary safety) refers to safety systems that are active prior to an accident. This has traditionally referred to non-complex systems such as good visibility from the vehicle and low interior noise levels. Nowadays, however, this area contains highly advanced systems such as anti-lock braking system, electronic stability control and collision warning/avoidance through automatic braking. This compares with passive safety (or secondary safety), which are active during an accident. To this category belong seat belts, deformation zones and air-bags, etc.
자동차 분야에서 능동 안전 (또는 일차 안전)이라는 용어는 사고 이전에 활동중인 안전 시스템을 의미합니다. 이것은 전통적으로 차량의 가시성이 좋고 내부 소음 수준이 낮지 않은 복잡한 시스템을 가리 킵니다. 그러나 요즘에는이 분야에 자동 제동을 통한 안티 락 브레이크 시스템, 전자 안정성 제어 및 충돌 경고 / 회피와 같은 첨단 시스템이 포함되어 있습니다. 이것은 수동적 인 안전 (또는 2 차 안전)과 비교되는데 사고시에 활성화됩니다. 이 범주에는 안전 벨트, 변형 구역 및 에어백 등이 있습니다.
Advancement in passive safety systems has progressed very far over the years, and the automotive industry has shifted its attention to active safety where there are still a lot of new unexplored areas. Research today focuses primarily on collision avoidance (with other vehicles, pedestrians and wild animals)[1] and vehicle platooning.[2]
수동 안전 시스템의 발전은 수년에 걸쳐 매우 진보 해 왔으며 자동차 산업은 여전히 많은 새로운 미개척 분야가있는 적극적인 안전으로 관심을 옮겼습니다. 오늘날의 연구는 주로 충돌 회피 (다른 차량, 보행자 및 야생 동물과 함께) 및 차량 소대에 중점을 둡니다.
Examples of active safety
Good visibility from driver's seat,
Low noise level in interior,
Legibility of instrumentation and warning symbols,
Early warning of severe braking ahead,
Head up displays,
Good chassis balance and handling,
Good grip,
Anti-lock braking system,
Electronic Stability Control,
Chassis assist,
Intelligent speed adaptation,
Brake assist,
Traction control,
Collision warning/avoidance,
Adaptive or autonomous cruise control system.
((Electronic Brake-force Distribution))
Examples of passive safety
Front structure of a Renault Scénic showing crumple zones.
Passenger safety cell,
Crumple zones,
Seat belts,
Loadspace barrier-nets,
Air bags,
Laminated glass,
Correctly positioned fuel tanks,
Fuel pump kill switches
2017년 10월 19일 목요일
2017년 10월 18일 수요일
동영상관련 기술
다음팟
- 특정 위치를 기억해 두고 싶을 때 p(책갈피) 를 누르면 기록된다.
- h 를 누르면 책갈피 전체 셋팅이 나타나면 이때 책갈피 추가시 제목 추가 하면 책갈피 추가 시마다 제목을 입력할 수 있다.
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2017년 10월 10일 화요일
bosch_can_user guide 5/10 - 4. CAN Application
4. CAN Application
4.1 Management of Message Objects
4.2 Message Handler State Machine
4.2.1 Data Transfer from / to Message RAM
4.2.2 Transmission of Messages
4.2.3 Acceptance Filtering of Received Messages
4.2.3.1 Reception of Data Frame
4.2.3.2 Reception of Remote Frame
4.2.4 Receive / Transmit Priority
4.3 Configuration of a Transmit Object
4.4 Updating a Transmit Object
4.5 Configuration of a Receive Object
4.6 Handling of Received Messages
4.7 Configuration of a FIFO Buffer
4.8 Reception of Messages with FIFO Buffers
4.8.1 Reading from a FIFO Buffer
4.9 Handling of Interrupts
4.10 Configuration of the Bit Timing
4.10.1 Bit Time and Bit Rate
4.10.2 Propagation Time Segment
4.10.3 Phase Buffer Segments and Synchronisation
4.10.4 Oscillator Tolerance Range
4.10.5 Configuration of the CAN Protocol Controller
4.10.6 Calculation of the Bit Timing Parameters
4.1 Management of Message Objects
4.2 Message Handler State Machine
4.2.1 Data Transfer from / to Message RAM
4.2.2 Transmission of Messages
4.2.3 Acceptance Filtering of Received Messages
4.2.3.1 Reception of Data Frame
4.2.3.2 Reception of Remote Frame
4.2.4 Receive / Transmit Priority
4.3 Configuration of a Transmit Object
4.4 Updating a Transmit Object
4.5 Configuration of a Receive Object
4.6 Handling of Received Messages
4.7 Configuration of a FIFO Buffer
4.8 Reception of Messages with FIFO Buffers
4.8.1 Reading from a FIFO Buffer
4.9 Handling of Interrupts
4.10 Configuration of the Bit Timing
4.10.1 Bit Time and Bit Rate
4.10.2 Propagation Time Segment
4.10.3 Phase Buffer Segments and Synchronisation
4.10.4 Oscillator Tolerance Range
4.10.5 Configuration of the CAN Protocol Controller
4.10.6 Calculation of the Bit Timing Parameters
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