엑셀 유용한 기능들(실무에서 자주 사용중인 것)
Excel efficient features(frequently use
ones in office)
먼저 리스트를 만들어서 큰 그림을 본 다음
세부 예시를 만들어서 내용을 채워 나간다.
1. Basic
A. Ctrl+1: 셀 서식 창을 부르고, 이 창에서 필요한 많은 걸 할 수 있다.
This calls Cell Form window, do lots of things
This calls Cell Form window, do lots of things
B. Shift+Ctrl+방향키(Direction key): 선택 할 때 쓰며, Shift만 빼면 이동만 한다.
select region quickly, without shift move fast.
select region quickly, without shift move fast.
2. Filter, Sort(필터, 정렬)
A. Alt+D+S, 여러 정렬 한번에 사용(sort multiple column condition)
B. Ctrl+Shift+L, 필터의 방법: 텍스트, 색(filter by text, color)
3. Conditional Formatting
4. Functions
A. Vlook up: 특정 값이 제공된 테이블 내에 있는지 확인(데이터는 수직으로)
Specific value check in table in vertical order.
Specific value check in table in vertical order.
B. If: if 조건에 따라 결과를 선택하며, 작성자에 따라 다양하게 사용될 수 있다.
Select result if or not condition, being used variously by person.
Select result if or not condition, being used variously by person.
C. Sumifs, Countifs: 수학적 함수에 조건문을 붙여 필요한 것만 계산.
add condition at functions.
add condition at functions.
D. Indirect: 상대적 주소값 참조를 다른 행을 값으로 사용 가능
Access cell indirectly with reference other cell value.
Access cell indirectly with reference other cell value.
E. Match, Index: table에서의 위치를 행, 열의 값의 변화에 따라 접근 가능
Access table value by row, column location change.
Access table value by row, column location change.
5. Pivot table
A. 각 칸의 의미와 바꿨을 때의 모양(Pivot options)
B. Chart
C. Grouping index
6. Macro
A. Macro Recording: 엑셀의 실제 작업을 자동으로 저장하여 반복할 수 있도록 사용
Record real work in excel, and make short to do that.
Record real work in excel, and make short to do that.
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